شناسهٔ خبر: 13531827 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آثار هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه خانه خورشید شهمیرزاد به نمایش درآمد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدیشهر گفت: آثار هنرمندان صنایع دستی مهدیشهر و شهمیرزاد در نمایشگاه خانه خورشید شهمیرزاد به نمایش گذاشته شد.

صاحب‌خبر -

همایون جورابلو روز دوشنبه به ایرنا افزود: در این نمایشگاه آثار 15 هنرمند صنایع‌دستی شهرستان مهدیشهر در نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای تجسمی «خانه خورشید» در شهمیرزاد به روی علاقه‌مندان گشوده است.
وی گفت: در این نمایشگاه، آثار هنرمندان در رشته‌های گل‌سازی، شماره‌‌دوزی، چهل‌تکه، گلیم و جاجیم، چادرشب ، پوشاک‌سنتی، کیف چرم، سفال و سرامیک، صنایع چوبی و ... به نمایش گذاشته شده است.
جورابلو با بیان اینکه این نمایشگاه به همت موسسه فرهنگی هنری باران شهمیرزاد دایر شده است، افزود: این نمایشگاه برای اولین بار، به صورت دائمی در شهر گردشگری شهمیرزاد دایر شده است.
وی گفت: این مجموعه نمایشگاهی می‌تواند پایگاه مناسبی برای عرضه آثار صنعتگران و هنرمندان شهرستان و مکان ویژه ای برای بازدید گردشگران باشد.
وی با اشاره به فعالیت قابل توجه هنرمندان صنایع دستی مهدیشهر و شهمیرزاد، افزود: این مجموعه نمایشگاهی در شکوفایی استعدادها و ایجاد انگیزه در هنرمندان موثر است.
نمایشگاه دائمی «خانه خورشید» در بلوار امام خمینی(ره) شهمیرزاد، تا هفتم تیر 95 به روی بازدیدکنندگان گشوده است.
علاقمندان می‌توانند روزهای تعطیل، پنجشنبه و جمعه، صبحها از ساعت 10 الی 13 و عصرها از ساعت 17 الی 22 از این مجموعه نمایشگاهی دیدن کنند، این نمایشگاه در روزهای هفته نیز عصرها از ساعت 17 الی 22 میزبان علاقه‌مندان است.
450 هنرمند صنایع دستی در شهرستان مهدیشهر فعالیت دارند.
7342/6103

نظر شما