شناسهٔ خبر: 13530928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موافقت رهبر حزب مخالف صهیونیستی با تقسیم قدس

تهران - ایرنا - «اسحاق هرتزوگ» رهبر بزرگترین حزب مخالف رژیم صهیونیستی با تقسیم قدس به عنوان پایتخت دولت مستقل فلسطین موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از روزنامه هاآرتص امروز (دوشنبه) نوشت: محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین در دیدار با اسحاق هرتزوگ رهبر مخالفان صهیونیستی درباره مساله فلسطین و تقسیم شهر قدس به تفاهم رسیده است.
هاآرتص نوشت: هرتزوگ با تحویل کرانه غربی و شرق قدس به عنوان منطقه تحت سلطه حاکمیت فلسطین و بازگرداندن پناهندگان فلسطینی به داخل سرزمین های اشغالی موافقت کرده است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص، زمان این توافق را سال 2015 و در جریان تبلیغات انتخاباتی این حزب بیان کرد و افزود: هرتزوگ با تسلیم کرانه غربی اشغال شده و شرق قدس به فلسطینیان و بازگردادند آوارگان فلسطینی به سرزمین های اشغالی در تفاهم دوجانبه موافقت کرده است.
برپایه این گزارش، در چارچوب مذاکرات سری بین «افرایم اسنیه» فرستاده هرتزوگ و یکی از مقامات عالی رتبه فلسطین، طرح صلح عربی مبنای حل و فصل اختلاف بین تل آویو و تشکیلات خودگردان پذیرفته شده و هرتزوگ با واگذاری 100 درصدی سرزمین های اشغال شده در سال 1967 میلادی به طرف فلسطینی موافقت کرده است.
اما درباره شهر قدس، هرتزوگ موافقت کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی از بخش شرقی قدس خارج شوند و بخش شرقی به عنوان پایتخت دولت فلسطینی به فلسطینیان واگذار شود و در عین حال یک شهرداری به امور هر دو بخش پایتخت رسیدگی کند.
در مورد مسجد الاقصی نیز نیروهای چند ملیتی در آن مستقر شوند ولی دیوار براق (ندبه) در اختیار اسرائیلی ها بماند.
دیوار براق مقدس‌ترین مکان مذهبی صهیونیست ها به شمار می رود که بر روی تپه «موریا» در شهر اورشلیم قرار دارد.
صهیونیست ها مدعی هستند که دیوار ندبه از آخرین باقی‌مانده‌های هیکل سلیمان و دومین پرستش‌گاه اورشلیم و مرکز دعا و منبع الهام برای یهودیان در اسراییل و سراسر جهان است.
مسلمانان آن را دیوار بُراق می‌خوانند و معتقدند پیامبر اسلام (ص) مرکب خود را در شب معراج به آن بستند.
خاورم**1408**1275

نظر شما