شناسهٔ خبر: 1349244 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخوندی:

تصميمات جديد در مورد ساختار بنگاه‌داري صنعت هوانوردي به زودي اعلام مي‌شود/ ورود 12 هواپيما در يك سال گذشته

وزير راه و شهرسازي با اشاره به مشكل ساختاري بنگاه‌داري در صنعت هوانوردي از تصميمات تازه در شوراي عالي هواپيمايي كشوري در اين خصوص خبر داد و اعلام كرد كه اين تصميمات به زودي اعلام مي‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی "خبرگزاری دانشجو" به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، عباس آخوندي كه امروز در سفر به استان زنجان در جمع خبرنگاران سخن مي گفت: با اشاره به اينكه مشكلات حمل و نقل هوايي به دو موضوع بنگاه داري در صنعت هوايي و نياز به نوسازي ناوگان بر مي گردد، تصريح كرد: بنگاه هايي كه مي خواهند وارد صنعت حمل ونقل هوايي شوند بايد با كفايت سرمايه بيشتري وارد شوند تا بتوانند در تامين نيروي انساني و ارائه خدمات سرمايه لازم را داشته باشند.
 
وي افزود: بايد سرمايه گذاري بنگاه ها در حدي باشد كه قدرت ايفاي تعهدات خود را داشته باشند.
 
وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: بخش ديگر مشكل حمل و نقل هوايي مربوط به تعداد ناوگان است كه خوشبختانه اكثر شركتها اقدام كرده اند و در يك سال گذشته 12 هواپيما به ناوگان هوايي اضافه شده است.
 
وي اظهار اميدواري كرد : در ماه هاي آينده تعدادي هواپيما وارد ناوگان هوايي كشور مي شود.
 
درخصوص برنامه وزارت راه و شهرسازي براي گسترش شبكه ريلي توضيح داد: با توجه به صرفه جويي قابل توجه انرژي در شبكه ريلي كه به نسبت يك ششم جاده مي باشد توسعه راه آهن مد نظر قرار دارد.
 
آخوندي گفت: امسال از محل بند ق تبصره 3،‌برنامه مفصلي طراحي شده است كه براساس آن به تمام كساني كه در ناوگان ريلي سرمايه گذاري مي كنند كمك موثري خواهد شد.
 
وي ادامه داد: همچنين براساس برنامه ريزي صورت گرفته بابت هر تن - كيلومتري باري كه بيشتر از گذشته حمل و نقل مشوق هايي براي شركتهاي حمل و نقل ريلي در نظر گرفته مي شود.
 
راهداري و روكش آسفالت بخش هايي از باند شمالي آزاد راه زنجان - قزوين و باند جنوبي آزاد راه زنجان - تبريز اشاره كرد و گفت: با توجه به اهميت محورهاي ترانزيتي كشور كه در استان زنجان قرار دارد، نگهداري و اجراي عمليات راهداري آنها مورد توجه قرار دارد.
 
وي اظهار داشت: بحث سه خطه كردن راه آهن تهران به كرج، دو خطه كردن مسير تهران - قزوين و برقي كردن خطوط و افزايش سرعت در حال بررسي است.
 
آخوندي در پايان سخنانش به اهميت نوسازي بافت فرسوده شهري تاكيد كرد و ياد آور شد: طرح نوسازي و بهسازي بافت فرسوده شهري زنجان در دستور كار است و اصلاح اين بافتها از لحاظ اقتصادي و اجتماعي ارزان تر است و با شرايط طبيعي سازگار است.

نظر شما