شناسهٔ خبر: 13394314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

كودكان يمني پول توجيبي‌شان را به سازمان ملل مي‌دهند

كودكان يمني در اعتراض به خارج كردن نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق كودكان در جنگ يمن، در صنعا تجمع و اعلام كرده‌اند، آماده‌اند پول تو جيبي خود را به سازمان ملل اهدا كنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش الوقت به نقل از شبكه خبري «المسيره»، كودكان يمني روز يك‌شنبه در تجمعي اعتراضي عليه خارج كردن نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق كودك، در برابر ساختمان نمايندگي سازمان ملل در صنعا شركت كردند. آنها در اقدامي طعنه‌آميز مي‌گويند آماده‌اند پول تو جيبي خود را به سازمان ملل بدهند تا اين سازمان از پول عربستان بي‌نياز شده و به جرائم جنگي اين كشور توجه كند. تجمع كودكان يمني تحت شعار «كودكان يمني به سازمان ملل پول اهدا مي‌كنند» برگزار شد و از سازمان ملل درخواست شد كه در برابر لابي عربستان ايستادگي كند. اين كودكان از جامعه جهاني و كشورهاي آزاده جهان خواسته‌اند به دليل حمايت از كشتار و سكوت در برابر نقض حقوق كودكان يمني، سازمان ملل را در فهرست رسوايان قرار دهند. سازمان ملل هفته قبل در گزارش اوليه خود نوشته بود كه سعودي‌ها عامل 60 درصد تلفات كودكان يمن بوده‌اند ولي تهديد عربستان به قطع كمك‌هاي مالي سازمان ملل در كنار فشار دولت‌هاي عربي، باعث شد اين سازمان عربستان را از گزارش خود حذف كند. يك كودك يمني هم با ارسال نامه‌اي به دبيركل سازمان ملل از اقدام وي در حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق كودكان يمني انتقاد كرد و خطاب به وي نوشت: آقاي بان كي مون از عربستان نترس او كودكان يمني را قتل عام مي‌كند نه سازمان ملل را. متن نامه به شرح زير است:

جناب آقاي بان كي مون
من و دوستانم تصميم گرفتيم براي حمايت از سازمان ملل پول جمع كنيم، چون عربستان گفته كه حمايت خود را (از سازمان ملل) قطع خواهد كرد. (آقاي بان كي مون) از عربستان نترس زيرا مردم يمن را قتل عام مي‌كند و نه سازمان ملل را.   هنگامي كه بزرگ شوم و تحصيلاتم را تمام كنم، دبيركل سازمان ملل خواهم شد و عربستان را محكوم خواهم كرد زيرا دوستم احمد كه در مدرسه كنارم مي‌نشست را كشت. اگر آنها مرا تهديد كنند من از آنها نخواهم ترسيد زيرا در آن زمان بزرگ شده‌ام. من نامم را نمي‌نويسم زيرا عربستان مرا خواهد كشت و من نمي‌خواهم كشته شوم.

نظر شما