شناسهٔ خبر: 1337113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزير کشور: هماهنگي با قوه قضاييه و ناجا براي مقابله با زمين خواري

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/25
وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر هماهنگی‌‌های لازم با قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای مقابله با زمین خواری انجام شده است گفت: مقرر شد قوه قضاییه در برخورد با متخلفان زمین‌خواری با اهتمام بیشتری عمل کند.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر عبدالرضا رحمانی فضلی پس از نشست مربوط به زمین خواری در وزارت کشور ، در جمع خبرنگاران افزود: باید مجموعه قوانین استفاده از زمین‌ها تجمیع و با مدیریتی یکپارچه با محوریت استانداری‌ها و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های تمام دستگاه‌ها در خصوص تخریب تصرفات غیرقانونی و پیشگیری از زمین‌خواری در کشور اقدام شود.
وی تصریح کرد: اشکالاتی در قوانین ، مقررات و دستورالعمل‌ها بوده است که باید برای رفع آنها اقدام شود.
وزیر کشور افزود: می‌توان از اصل 127 قانون اساسی نیز استفاده و اختیاراتی را از دولت به مدیریت یکپارچه تفویض کرد تا در جلسات بتوانند پهنه‌های سرزمینی را که مورد توجه و مطالبه است به عنوان ساخت‌وسازهای موقت و دائمی برای سکنا تعیین و ضوابط و مقررات خاص آن را نیز مشخص کنند.
وی همچنین گفت : در خصوص زمین خواری در صورتی که مدیر اجرایی تخلف کرده باشد به دایره تخلفات اداری و در صورتی که رشوه گرفته باشد به قوه قضاییه معرفی می‌‌‌شود.
رحمانی فضلی با تصریح اینکه متاسفانه منابع طبیعی کشور در معرض تاراج قرار گرفته است افزود : دولت نیز به شدت به این موضوع حساسیت دارد و مبارزه با زمین‌خواران را در اولویت و در دستور کار ستاد قرار داده است.
وزیر کشور درباره برخورد با ساخت‌ و ساز غیر مجاز هتل آریانا نیز گفت : باید حکم قضایی برای این هتل صادر شود.
وی افزود : این هتل برای 7 هزار متر مربع مجوز ساخت داشته و آنچه مسلم است اینکه از 7 هزار متر مربع به 16 هزار متر مربع افزایش یافته که حدود 8 هزار متر مربع آن که غیر مجاز بوده است باید تخریب شود.
رحمانی فضلی گفت: حکم این موضوع باید از سوی دستگاه‌ قضایی صادر شود و مابقی آن نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد که آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر.
تصویر با صدا دارد

نظر شما