شناسهٔ خبر: 1336633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

وزیر کشور:

برخورد جدی دولت باپدیده زمین خواری

وزیر کشور از اهتمام ویژه دولت یازدهم در مبارزه با مفاسد اقتصادی و زمین خواری خبر داد و گفت: جدیت و حساسیت بالایی برای مبارزه با پدیده زمین خواری وجود دارد و در یک سال گذشته دو هزار واحد غیرقانونی احداث شده در تهران تخریب شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» روز سه شنبه این مطلب را در حاشیه جلسه بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه های مقابله با آن و در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی درمورد جزییات این جلسه اظهارداشت: جلسه امروز وزارت کشور به دنبال جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با موضوع زمین خواری، ساخت و سازهای غیرمجاز، تغییر کاربری ها و موضوع تصرفات برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه گزارش هایی که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و وزارتخانه های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و وزارت کشور در جلسه امروز درباره تصرفات غیرقابل قبول اراضی ارایه کردند، این موضوع جمع بندی و تعیین تکلیف نهایی می شود.

وزیر کشور همچنین درباره تصرفات غیرقابل قبول که باعث نگرانی ها شده است، اظهارداشت: تصرفات غیرقابل قبول اراضی به ویژه در سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان و همچنین البزر، تهران، اصفهان و قزوین باعث نگرانی هایی شده است.

رحمانی فضلی یادآور شد: در جلسه امروز مقرر شد تا تعیین تکلیف نهایی و تصمیم گیری جامع و کلی وزارت کشور، جلسه ای در میان مدت با حضور مسوولان مربوطه، دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی برای بازدارندگی، پیشگیری و برخورد با متجاوزین به بیت المال و منابع طبیعی برگزار شود.

وی به عملکرد این وزارتخانه در یک سال اخیر در زمینه مبارزه با زمین خواری اشاره کرد و گفت: ستادی را در تمامی استان ها تشکیل داده ایم و استان ها به صورت جدی برخورد با زمین خواری را آغاز کرده اند.

وزیر کشور ادامه داد: بنابر عملکرد این ستاد و اهتمام استان ها به مبارزه با پدیده زمین خواری و تصرفات در تهران حدود دو هزار تخریب اراضی داشته ایم و حتی استان مازندران نیز در بحث تصرفات غیرقانونی خارج از حریم به پیشرفت 90 درصدی رسیده است.

رحمانی فضلی افزود: در جلسه امروز مقرر شد هماهنگی نهایی با قوه قضاییه، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط اجرایی انجام شود و مجموعه قوانین در زمینه بهره برداری از زمین های شهری، روستایی و منابع طبیعی تجمیع و به مسوولان ابلاغ شود.

جلسه بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه های مقابله با آن امروز با حضور وزارتخانه های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و دستگاه های مربوطه در وزارت کشور برگزار شد.

خبر در حال تکمیل است

نظر شما