شناسهٔ خبر: 1334411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاری برای نوسازی بافت فرسوده صرفه اقتصادی بالایی دارد

زنجان - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه گذاری برای اصلاح ونوسازی بافت فرسوده به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صرفه و سود بالایی برای دولت دارد.

صاحب‌خبر -

عباس احمد آخوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تمام تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر روی اصلاح و نوسازی بافت فرسوده و بافت هایی است که به هر دلیلی به صورت ناکارآمد در پیرامون شهرها احداث شده اند.

وی یادآورشد: بافت های فرسوده کنونی با فرهنگ و تاریخ هر شهر گره خورده است و باید برای حفظ این مناطق تلاش کرد.

آخوندی اظهار کرد: این بافت ها دارای زیرسازی های کافی هستند و اصلاح و بازسازی آنها برای دولت به صرفه تر از خروج از شهرها و احداث شهرک ها و مناطق جدید است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به مهمترین دلیل تاخیر پروازها در کشور اشاره کرد و گفت: فرسوده بودن خودرو و تلاش شرکت های فعال در عرصه هوانوردی برای بنگاه داری مهمترین دلیل این مشکل است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، شرکت های سرمایه گذاری که در عرصه هوانوردی فعالیت می کنند، می توانند با تامین سرمایه بیشتر، هم بر روی نیروی انسانی و هم روی خدمات فنی خود سرمایه گذاری کنند.

آخوندی ادامه داد: با این کار این شرکت ها می توانند بهتر بر سر تعهداتی که به مردم داده اند باشند و به موقع اقدام به خدمات رسانی کنند.

وزیر راه و شهرسازی وجود تحریم ها را مهمترین مانع عدم دسترسی ایران به هواپیماهایی با کیفیت مناسب عنوان کرد و از خرید 12 فروند هواپیما طی تیر امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال هواپیماهای بسیاری به ناوگان هوایی کشور اضافه می شود، این موضوع را موجب افزایش تعداد پروازها و کاهش مشکلات این بخش برشمرد.

7319/596

نظر شما