
فناوران- سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: از زمان راه اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار، ۹۴۸ هزار و ۷۲۰ نفر مشترک تلفن همراه به این سامانه مراجعه کرده اند.
حسین فلاح جوشقانی افزود: از میان مراجعه کنندگان ۵۴۹ هزار و ۶۶۱ نفر تعداد سیم کارت های متعلق به خود را استعلام کرده اند که ۳۶۰ هزار و ۲۹ استعلام پاسخ داده شده و ۱۷۲ هزار و ۲۰۸ استعلام به دلیل مغایرت کد ملی ارایه شده با شماره تلفن همراه ثبت شده رد شده
است.
وی با بیان اینکه سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار به منظور ساماندهی سیم کارت های با هویت نامشخص راه اندازی شده است، گفت: از آنجا که پیامدها و مسوولیت های ناشی از سواستفاده از سیم کارت صرفاً به عهده استفاده کننده از سیم کارت نبوده، بلکه بر عهده مشترکی است که سیم کارت به نام وی ثبت شده است، مشترکان می توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس cra.ir در بخش خدمات الکترونیک و یا در آدرس اینترنتی
mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده، مطلع شوند.
فلاح افزود: مشترکان تلفن همراه هر کدام از اپراتورها باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای مشترکان ارسال می شود که تعداد سیم کارت های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک درج شده است.
فلاح با بیان اینکه غیرفعال کردن خطوطی که بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده، رایگان است، تصریح کرد: اگر درصورت مراجعه مشترکان به دفاتر امور مشترکان اپراتورها، هزینه ای بابت این خدمت مطالبه شود، مشترکان می توانند با تماس و یا مراجعه به سامانه پاسخگویی به شکایات (۱۹۵)، موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس کنند.