شناسهٔ خبر: 13259635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

اصحاب رسانه بازوان توانمند حوزه فرهنگ هستند

ایلنا: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اعضای خانه‌ مطبوعات، ‌اعضای انجمن مدیران مسوول و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این استان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار اعضای خانهٔ مطبوعات، ‌اعضای انجمن مدیران مسوول و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این استان، اصحاب رسانه را بازوان توانمند حوزهٔ فرهنگ و هنر برشمرد.
به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صفی‌پور در این نشست مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی خواند و گفت: مطبوعات باید با ارائهٔ تحلیل‌های صحیح و مبتنی بر حقیقت، زمینه‌ساز بالندگی و تعالی جامعه باشند.
وی افزود: درک صحیح و انعکاس درست مسائل، آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شفاف و موثق می‌تواند در افزایش کارآیی و ثمربخشی مطبوعات و همچنین تبیین جایگاه شایسته و شاخص آن موثر باشد.
صفی‌پور گفت: همراه و همراستا بودن مطبوعات و ادارهٔ ارشاد در کنار هم و تعامل سازندهٔ این دو می‌تواند راهگشا بوده و بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه را مرتفع نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر لزوم مستند بودن مطالب ارائه شده در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: تبادل نظر در رابطه با شیوه‌های برگزاری برنامه‌ها و ارائهٔ راهکارهای مناسب و انتقادات سازنده و انعکاس محاسن و معایب دستگاه‌ها و نهاد‌ها در اجرای برنامه‌های مختلف باید اولویت کاری اصحاب رسانه باشد.
وی تاکید کرد: روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های محلی و استانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود می‌توانند نقش موثری در معرفی فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی داشته باشند.
صفی‌پور گفت: واگذاری امور به انجمن‌ها و کانون‌ها از اولویتهای کاری ادارهٔ کل ارشاد محسوب می‌شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همراهی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های مردم محور و NGO‌ها و نظارت بر فعالیتهای آنان، ‌تاکید دارد.
وی افزود: اساس همکاری با تشکل‌های مردم محور در حوزهٔ فرهنگ و هنر بر حمایت استوار است نه رقابت.
صفی‌پور با اشاره به رویکرد دولت دررابطه با مطبوعات گفت: دولت با نگرش مبتنی بر تدبیر و امید خواهان همراهی رسانه‌ها بوده و این ادارهٔ کل نیز در چارچوب قوانین و نگرش دولت نسبت به مطبوعات و رسانه‌ها حرکت خواهد کرد.
براساس این گزارش در پایان این نشست اعضای حاضر به ارائهٔ راهکارهایی درخصوص ارتقای مطبوعات استان و همچنین تبیین برخی مشکلات فرا روی فعالان این عرصه پرداختند.

نظر شما