شناسهٔ خبر: 13259452 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تشریح برنامه‌های ایام رمضان آستان شاهچراغ(ع)/ 2 هزار «روزه اولی» مشرف می‌شوند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در تشریح برنامه‌های ایام رمضان این آستان از اجرای 22 برنامه خبر داد و گفت: 2 هزار دانش‌آموز «روزه اولی» در رمضان امسال به آستان مقدس مشرف می‌شوند.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سلامی، معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به تشریح برنامه‌های این آستان در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن ایام بهار قرآن 22 برنامه به‌صورت روزانه در این آستان مقدس برگزار می‌شود.
وی، اجرای مراسم جزءخوانی قرآن کریم به‌صورت روزانه همه روزه از ساعت 11:30 الی 12:30 را از مهم‌ترین برنامه‌های این آستان در ایام رمضان دانست و افزود: همچنین امسال برنامه «روزه اولی‌ها» را برای دانش‌آموزانی که تاز به سن تکلیف رسیده‌اند در حرم مطهر اجرا می‌کنیم که در این راستا 2 هزار نفر از دانش‌آموزان تازه مکلف شده به آستان مقدس دعوت می‌شوند.
سلامی عنوان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته مراسم کتابت آیات وحی با عنوان «مشق شب قدر» را در شب‌های قدر و با هنرنمایی خوشنویسان برجسته استان فارس در آستان مقدس برگزار خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان شاهچراغ(ع)، اجرای کارگاه‌های آموزشی تغذیه اسلامی با حضور اساتید طب اسلامی صبح‌های جمعه هر هفته را از دیگر این برنامه‌ها دانست و گفت: این برنامه با حضور اساتید طب اسلامی اجرا می‌شود که در آن نحوه صحیح و تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان ارائه خواهد شد.
قرائت دعای عهد هر روز بعد از نماز صبح، ویژه برنامه «ندای محبت» هر روز از رادیو حرم و با اجرای برنامه‌های مختلف تواشیح، شعرخوانی، قرائت احادیث و آیات و روایات، قرائت دعای افتتاح هر شب بعد از نماز عشاء، برگزاری مراسم‌های میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت علی(ع) و احیای شب‌های قدر از دیگر برنامه‌هایی بود که وی از آن‌ها برای ماه مبارک رمضان نام برد.
سلامی با بیان اینکه سخنرانی مذهبی در آستان مقدس در ایام رمضان به سه دهه تقسیم می‌شود، گفت: این سخنرانی‌ها هر روز بعد از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شوند که در دهه اول حجت‌الاسلام حیدری کاشانی، دهه دوم حجت‌الاسلام دارستانی و دهه سوم حجت‌الاسلام عرفان به ایراد سخن خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برگزاری کارگاه آموزش فن خطابه و فن ویژه روحانیان و مبلغان دینی با حضور حجت‌الاسلام عرفان به‌مدت 5 روز در دهه سوم رمضان خبر داد.
وی با بیان اینکه در شب‌های جمعه مراسم احیا به‌همت کانون رهپویان وصال در این آستان مقدس برپا می‌شود که البته از دیگر هیئات مذهبی نیز برای احیای جمعه شب‌ها دعوت به عمل آورده‌ایم، گفت: همچنین پنج‌شنبه شب هر هفته در ساعت 21 دعای کمیل و هر هفته جمعه صبح دعای ندبه و در ساعت 19 دعای سمات در این آستان مقدس قرائت شده و به‌صورت مستقیم از شبکه استانی پخش می‌شود.

نظر شما