شناسهٔ خبر: 13246775 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصررسانه | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

برپایی محفل «ترتیل‌خوانی قرآن» از سوی مؤسسه امام رضا(ع)
مؤسسه امام رضا(ع) اهواز، محفل نورانی «ترتیل‌خوانی قرآن» را در ماه رمضان برپا می‌کند.مؤسسه امام رضا(ع) اهواز، محفل ترتیل‌خوانی قرآن را در سطح شهر برای عموم مردم در ماه رمضان برپا می‌کند.این مراسم از امشب، ۱۷ خردادماه به مدت یک ماه در ساعت ۱۹ در محل کیانپارس، خیابان یکم شرقی، حسینیه امام رضا‌(ع) برگزار خواهد شد. گفتنی است؛، مؤسسه امام رضا(ع) اهواز، در راستای ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی و انس با قرآن در سطح شهر، این مراسم را مختص مؤسسه قرار نداده است و در شهرهایی مانند شیبان، ملاثانی، کارون، بنی‌هاشم، عین دو با همکاری موقوفه مدنیان نیز برنامه‌ریزی کرده است که در ایام ماه رمضان برگزار کند.

تشکیل مجمع مؤسسات قرآنی شهرستان‌های استان اصفهان
مجمع مؤسسات قرآنی شهرستان‌های سمیرم، خمینی‌شهر و نجف‌آباد استان اصفهان تشکیل شد. به‌دنبال تشکیل مجامع استانی ۱۴ شهرستان در استان اصفهان، مجامع قرآنی شهرستان‌های سمیرم، خمینی‌شهر و نجف‌آباد هم تشکیل شد. در این مجمع، خاکساری‌هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان اصفهان، هدف از تشکیل مجامع قرآنی در شهرستان‌ها را هم‌افزائی بیشتر مؤسسات، تعاملات فی مابین مؤسسات و انتقال تجارب و همچنین پیگیری مطالبات جامعه قرآنی دانست.در این مجامع نمایندگان ادارات اوقاف، ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات تعدادی از این شهرستان‌ها هم شرکت داشته و به سؤالات مدیران مؤسسات جواب می‌دادند، همچنین مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی هم گزارشی از فعالیت‌های خود را ارائه کرد و دغدغه‌های خود را بیان کرد.گفتنی است؛ در این سه شهرستان به ترتیب خانم امیری، آقایان موسوی و مؤمنی به‌عنوان نمایندگان این سه شهرستان با رأی مدیران حاضر انتخاب شدند.یادآور می‌شود، شرح وظایف این نمایندگان از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان اصفهان ابلاغ می‌شود.

همزمان با ماه رمضان صورت می‌گیرد؛
برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن در ارومیه
مراسم جزءخوانی قرآنی کریم ویژه ماه رمضان در مؤسسه نیکا و صدرای ارومیه برگزار می‌شود. لیلا آغبلاقی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نیکا و صدرای شهرستان ارومیه از برگزاری مراسم جزءخوانی قرآنی کریم ویژه ماه رمضان در این مؤسسه خبر داد.مدیر مؤسسه قرآن و عترت نیکا و صدرای شهرستان ارومیه تصریح کرد: طی ماه مبارک رمضان در هر روز یک جزء از قرآن کریم در این مؤسسه قرائت می‌شود و تا پایان ماه مبارک نیز ان‌شاءالله قرآن کریم ختم خواهد شد.آغبلاقی در پایان بیان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و نیز کلاس‌های مختلف قرآنی مؤسسه صدرا و نیکا می‌توانند به نشانی این مؤسسه واقع در شهرستان ارومیه، مافی ساحلی، اول خیابان سبزی ۱ مراجعه کنند.

نظر شما