شناسهٔ خبر: 13230036 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عزيزی:

اعلام برنامه‌‌های قرآنی شاخص اوقاف چهارمحال و بختياری در ماه رمضان

گروه فعاليت‌های قرآنی: مديركل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياری، برنامه‌های شاخص اوقاف استان در ماه رمضان را برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاری ايراني و مصری و جلسات ترتیل‌خوانی، جزءخوانی و تفسیر قرآن در بقاع شاخص اعلام كرد.

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضی عزیزی، مديركل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري در گفت‌و‌گو با  خبرگزاري بين المللي قرآن(ايكنا) از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه ماه رمضان تجلی‏‌گاه قرآن و ماه انس با قرآن است و روزه‏‌داران مؤمن باید با تلاوت قرآن انس بگیرند و با تدبر در آیات قرآن و بهره‏‌گیری فکری و عملی از مفاهیم قرآن بر رشد و تکامل ملکوتی خود بیفزایند اظهار كرد: اداره‌کل اوقاف استان با برپایی محافل انس با قرآن کریم در اماکن متبرکه در طول ماه مبارک رمضان تمامی سعی و تلاش خود را برای انس بیشتر مردم خداجوی استان با این کتاب الهی به کار خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان يکي از دستگاه هاي دست اندرکار فعاليت ها و مسابقات قرآني ،دعوت از قاريان برجسته ايراني و مصري براي حضور در محافل قرآني را در ماه مبارک رمضان در دستور کار خود قرار داده است گفت: برگزاری محافل انس با قرآن در زمینه ترغیب جوانان و حضور موثر و فعال این قشر در مساجد و شرکت در نماز جماعت تاثیر بسزایی برای جامعه و قشر جوان دارد.
وی عنوان كرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین اللملی از جمله برنامه های اداره اوقاف است که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد و بقاع متبرکه این استان برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای طرح ضیافت الهی، 2 محفل انس با قرآن کریم با حضور نخبه قرآنی کشور حامد ولی زاده نفر اول سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم روز ششم ماه مبارک رمضان در محل حسینیه اعظم شهرکرد قبل از نماز مغرب وعشاء و زندان مرکزی شهرکرد بعد از افطار برگزار خواهد شد. 
وی در ادامه افزود: 4 محفل انس با قرآن کریم نیز با حضور قاری بین‌المللی فتحی عبدالرحمن از کشور مصر، در روز چهاردهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان در شهرهای بن، طاقانک، شهرکرد و بروجن اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های اوقاف، جلسات ترتیل‌خوانی، جزءخوانی و تفسیر قرآن در روزهای ماه مبارک رمضان در 20 بقعه شاخص استان و اماكن مذهبی قبل از نماز مغرب و عشاء خواهد بود.

نظر شما