شناسهٔ خبر: 1315968 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سید حسن نصرالله: حتی مخالفان حزب الله نیز موافق حضور ما در سوریه هستند

دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت وگویی مشروح با روزنامه لبنانی « السفیر» با بیان اینکه گزینه نظامی در خصوص سوریه شکست خورده است، اعلام کرد: خطر سقوط نظام سوریه پایان یافته است.

صاحب‌خبر -


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با روزنامه السفیر که قرار است امروز منتشر شود، اعلام کرد: خطر سقوط نظام سوریه پایان یافته است. وی در این مصاحبه اعلام کرد: ما از خطر تجزیه سوریه و سقوط نظام گذشته‌ایم و گزینه نظامی در خصوص سوریه شکست خورده است.

نصرالله ادامه داد: جنگی که علیه سوریه آغاز شده هدفش برقراری دموکراسی و یا عدالت و مبارزه با فساد نیست بلکه هدف از این جنگ تغییر مواضع سوریه است و اکثر کشورها امروز راهکار سیاسی را درباره سوریه تایید می‌کنند.
 

 دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه خطر انفجارهای تروریستی در لبنان بسیار کاهش یافته، تاکید کرد که خطر سقوط نظام سوریه پایان یافته است و از خطر تجزیه این کشور عبور کرده ایم. وی افزود: هدف از تحمیل جنگ به سوریه تغییر مواضع آن است نه ایجاد دموکراسی و عدالت و مبارزه با فساد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه « تحولات میدانی در سوریه نگرانی اسراییل را افزایش داده است»،اظهار داشت که عاملان رخدادهای در جنوب سوریه و مرزهای شمالی این کشور را بطور کامل می شناسیم و در این زمینه مطمئن هستیم.

دبیرکل حزب الله لبنان، با بیان اینکه تلاش ها برای تغییر جایگاه سوریه به دلیل اظهاراتی است که « بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه بارها بیان کرده است، تاکید کرد که بیشتر کشورها امروز بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید دارند و مواضع روسیه در مرحله آینده مستحکم تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه « نگرانی اسراییل از ایران روز به روز افزایش می یابد»، اظهار داشت: رخدادهای در سوریه برای تحقق مهمترین گزینه های اسراییل بعداز شکست آن در جنگ سال 2006 است تا حلقه میانی محور مقاومت را از بین ببرند.

دبیرکل حزب الله براهمیت همبستگی و انسجام مردم مقاومت تاکید کرد و گفت: ما با مردم خود در باره مشارکت در سوریه مشکلی نداریم بلکه برعکس گروهی تردید داشتند اما اکنون برگزینه ما پافشاری می کنند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: می توانم بگویم که برخی از طرفداران گروه 14 مارس ورود حزب الله به سوریه را تایید می کنند و آن را حمایت از لبنان در مقابل گروه های تروریستی تکفیری می دانند. وی با ابراز خرسندی از اقدامات در مرزهای لبنان وسوریه از سوی دو کشور تاکید کرد که خطر انفجارهای تروریستی در لبنان بسیار کاهش یافته است.

 

نظر شما