شناسهٔ خبر: 13091409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

یک نماینده مجلس در گفت و گو با پانا:

فراکسیون امید 103 نفره نیست/ترکیب هیات رئیسه دائمی مجلس تغییر می کند

نماینده منتخب مردم زرند د رمجلس شورای اسلامی با بیان این که غالبا ترکیب هیات رئیسه دائمی به واسطه آشنایی نمایندگان با یکدیگر نسبت به هیات رئیسه موقت تغییر می کند،‌ از عدم انسجام هیات رئیسه فراکسیون امید در رایزنی ها برای ریاست مجلس موقت خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین امیری خامکانی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب هیات رئیسه دائمی مجلس می تواند متاثر از انتخاب هیات رئیسه موقت مجلس باشد، ‌به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: من تاکنون 4 دوره نماینده بوده ام و مجلس دهم، پنجمین دوره حضورم در مجلس است و در این مدت غالبا این گونه بوده که پس از آن که هیات رئیسه موقت انتخاب می شود،‌ نمایندگان بیشتر با روحیات یکدیگر آشنا می شوند. به خصوص در این مجلس که درصد بالایی از نمایندگان تغییر کرده اند؛ ‌می توان پیش بینی کرد که ترکیب هیات رئیسه دچار تغییر شود.

وی همچنین در خصوص این که عارف با کسب 103 رای از ریاست موقت مجلس دهم جا ماند؛‌ آیا این مساله نشان از آن دارد که اعضای فراکسیون امید مجلس به همین تعداد محدود می شود، ‌عنوان کرد: نمی توان این گونه گفت که تعداد اعضای فراکسیون امید 103 بوده است؛ باید بیشتر رایزنی صورت می کرفت و هیات رئیسه فراکسیون باید منسجم تر و تشکیلاتی تر عمل می کرد.

امیری همچنین در خصوص مهلت بررسی اعتبارنامه نمایندگان نیز گفت: تا فردا برای بررسی اعتبارنامه نمایندگان فرصت باقی است و دوشنبه و سه شنبه صبح نمایندگان وقت دارند تا اگر اعتراضی دارند، ارائه دهند که البته این مساله خیلی کم اتفاق می افتد و فکر می کنم اوایل هفته آینده دو سوم اعتبارنامه ها تصویب شود و بتوانیم اواسط هفته آینده هیات رئیسه دائم را شکل دهیم.
 

نظر شما