شناسهٔ خبر: 13071189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

لاریجانی از تعطیلی مجلس در روز دوشنبه خبرداد/ ارائه گزارش اعتبارنامه منتخبین شعب تا عصر روز دوشنبه به هیئت رئیسه

لاریجانی گفت: به دلیل اینکه مجلس دهم دستور کاری را در اختیار ندارد از این رو فردا دوشنبه اعضای شعب جلسه بررسی اعتبارنامه منتخبین را تشکیل خواهند داد تا اعتبارنامه و اعتراضات منتخبین نسبت به اعتبارنامه‌ها را بررسی کند ضرورت دارد که شعب تا عصر روز دوشنبه گزارش نهایی خود را به هیئت رئیسه ارائه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم شورای اسلامی پس از ایراد نطق خود در صحن علنی مجلس گفت: شعب سه روز فرصت دارند تا اعتبار نامه های منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بررسی کنند.

 

وی ادامه داد: 15 شعبه از روز گذشته بررسی خود را آغاز کردند و هیئت رئیسه و اعضای کمیته های تخصصی شعب را انتخاب کردند اما طبق آیین نامه از آنجایی که ممکن است اعتراضاتی به برخی از پرونده و اعتبارنامه ها از سوی نمایندگان وجود داشته باشد لذا منتخبین سه روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را به شعب ارائه کنند.

 

لاریجانی بیان داشت: فردا روز دوشنبه مجلس جلسه علنی نخواهد داشت و شعب جلسات خود را تشکیل می دهند تا اعتبارنامه منتخبین را بررسی و به اعتراضات وارده به شعب رسیدگی کنند.

 

رئیس موقت مجلس دهم تصدیق کرد: مجلس روز سه شنبه جلسه علنی خواهد داشت و اعتبارنامه نمایندگان در این روز قرائت می شود.

 

وی خطاب به اعضای شعب گفت: بهتر است اعضای شعب هر چه سریعتر اعتبارنامه منتخبین را بررسی و نسبت به اعتراضات رسیدگی کنند و گزارش نهایی خود را تا عصر روز دوشنبه به هیئت رئیسه مجلس ارائه دهند تا مجلس بتوانند هر چه سریعتر اعتبارنامه منتخبین را تصویب و مجلس به کار رسمی خود بپردازد.

 

قاضی زاده عضو هیئت رئیسه موقت در ادامه اسامی دبیران و ناظرین را قرائت کرد.

 

سهیلا جلودارزاده با 117 رای، سبحانی فر 116 رای، پاپی زاده 111 رای، سید فرید موسوی 100 رای، وکیلی با 118 رای، خامکانی 92 رای

 

ناظرین را بدین شرح قرائت کرد: حجت الاسلام ناصری نژاد 119 رای، مافی 105 رای، هاشم زائی 76 رای نتوانستند آرای حد نصاب را به دست آورند.

 

گفتنی است در حال حاضر سخنگوهای شعب گزارش های ارائه شده شعب خود را در خصوص انتخاب اعضای هیئت رئیسه در صحن علنی قرائت می کنند.  

نظر شما