شناسهٔ خبر: 13070875 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با گذشت بیش از دو سال

بازرسی پروازی به ایران باز می‌گردد

پس از آنکه در اسفندماه سال 1392 هواپیمای جت فالکون سازمان هواپیمایی کشوری در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد و به این ترتیب عملیات وارثی‌های پروازی از اختیار ایران خارج شده و به کشورهای خارجی سپرده شد، حالا و با خرید هواپیمایی جدید بار دیگر ایران امکان اجرای این عملیات مهم را در فرودگاه‌های کشور برعهده می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

پس از آنکه در اسفندماه سال 1392 هواپیمای جت فالکون سازمان هواپیمایی کشوری در آب‌های خلیج فارس سقوط کرد و به این ترتیب عملیات وارثی‌های پروازی از اختیار ایران خارج شده و به کشورهای خارجی سپرده شد، حالا و با خرید هواپیمایی جدید بار دیگر ایران امکان اجرای این عملیات مهم را در فرودگاه‌های کشور برعهده می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، هواپیمای فلایت چک به عنوان یکی از اصلی‌ترین مراحل عملیاتی پرواز در فرودگاه‌ها عمل می‌کند که وظیفه وارثی و کنترل عملکرد تمام دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های مختلف کشور را دارد.

ایران در سال‌های قبل خود با استفاده از هواپیمایی که دراختیار داشت بحث استفاده از این فضا را در دستور کار خود قرار داده بود، اما باید مسائل و مشکلاتی از جمله سقوط هواپیمایی فلایت چک ایران در اسفندماه 1392 این وظیفه از طریق هواپیماهای استیجاری دیگر کشورها صورت گرفت.

حالا مسوولان صنعت هوانوردی کشور اعلام کرده‌اند هواپیمای فلایت چک ایران با برند کینگ ایر 350 کار خود را از روز سه‌شنبه به‌طور رسمی در فرودگاه مهرآباد آغاز خواهد کرد.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی پس از خرید این هواپیمای جدید فرآیند آموزش کارشناسان و خلبانان نیز انجام گرفته و ایران بار دیگر از روز سه‌شنبه توانایی این را خواهد داشت که با هواپیمای ملکی خود عملیات وارثی‌های پرواز را انجام دهد.

انتهای پیام

نظر شما