شناسهٔ خبر: 13069738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندارتبریز: با پایان بازشماری صندوق ها منتظر اعلام نتیجه شورای نگهبان هستیم

تبریز - ایرنا - فرماندار تبریز اعلام کرد: بازشماری 903 صندوق رای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر دیروز پایان یافت و منتظر اعلام نتیجه نهایی ازسوی شورای نگهبان هستیم.

صاحب‌خبر -

رحیم شهرتی فر روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بازرسان اعزامی از سوی هیات مرکزی نظارت پس از پایان بازشماری صندوق های رای، گزارش خود را تنظیم کردند و به تهران بردند.
وی افزود: در این مقطع فقط شورای نگهبان در ارتباط با اعلام نتیجه بازشماری آرا تصمیم گیری می کند.
وی با اشاره به انتشار شایعاتی در رسانه های محلی و فضای مجازی درباره نتیجه بازشماری آرای انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر گونه خبر در این باره در حد حدس و گمان است و واقعیت ندارد.
فرماندار تبریز یادآور شد: شورای نگهبان در این باره حرف آخر را می زند.
حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت، 6 کرسی در خانه ملت دارد.
در مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه 2 نفر از مجموع 6 نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف چهار نماینده دیگر به مرحله دوم موکول شد.
در مرحله دوم انتخابات، علیرضا منادی به عنوان نفر ششم از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو برگزیده شد و محمداسماعیل سعیدی در جایگاه هفتم قرار گرفت.
شکایت سعیدی نسبت به نتیجه انتخابات، بازشماری 15 صندوق را به دنبال داشت که در نهایت به اعزام نمایندگان هیات مرکزی نظارت از تهران به تبریز منجر شد.
518

نظر شما