در اين رويداد كه تركيبي از مسابقات ACM و ماراتن برنامه نويسي مي باشد با حضور تيم هاي چهارنفره (شامل برنامه نويس بازي، گرافيست بازي، طراح مرحله و طراح بازي) با رويكرد استفاده از بوم كسب و كار و شناخت رقبا و شركاي تجاري انجام پذيرفت.
در اين رويداد 70 شركت كننده از استانهاي گلستان، مازندران، سمنان، تهران، فارس، آذربايجان شرقي، همدان و اصفهان در قالب 13 تيم به رقابت پرداختند
در اين رويداد مربيان(منتورهاي برنامه) ضمن برگزاري كلاس هاي آموزشي و حضور در كنار تيم هاي شركت كننده، به داوري اوليه پروژه هاي آنان مي پردازند و طبق روال خاص و عادلانه اي، امتيازبندي صورت گرفت.
حسين مومني مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گلستان در حاشيه مسابقات ساخت بازيهاي رايانهاي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ماراتن بزرگ ساخت بازيهاي رايانهاي در استان گلستان تيمهاي به صورت چهار نفره و تحت آموزش و راهنمائيهاي مربيان به توليد بازي ميپردازند.
وي افزود: اين مسابقات با حضور 70 شركت كننده از سراسر كشور و به مدت 2 روز در دانشكده فني و مهندسي دانشگاه گلستان برگزار شد كه طي آن فعالان و صاحبان ايده در صنعت بازيهاي رايانهاي تحت نظر مربيان، ايدههايشان را به مرحله محصول رساندند
مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان گلستان تصريح كرد: تيمهاي برتر توسط داوران انتخاب و از آنها تقدير به عمل آمد
مومني اظهار كرد: تيمهاي برتر به بنياد ملي بازيهاي رايانهاي كشور و معاونت علمي و فنآوري رياست جمهوري براي حمايت معرفي ميشوند.
وي گفت: اهداف اصلي اين مسابقات توسعه كسب فعاليتهاي نو و همچنين توليد محتوي ايراني اسلامي در حوزه بازيهاي يارانهاي است
مومني افزود: اميدوارم برگزاري اين مسابقات عامل افزايش انگيزه در جوانان و فعالان حوزه آي تي شده و سبب شود تا كارفرمايان و صاحبان سرمايه با اعتماد بيشتري به حمايت از توليد داخل اقدام كنند.
در اين مسابقات و در بخش تيم دو نفره گروه خليج پر ماجرا از تبريز مقام اول، گروه نجات قطره مقام دوم و گروه مديريت مصرف آب مقام سوم را به دست آوردند
در بخش ماراتن بازي سازي هم رتبه اول به گروه گرگاني، گروه خسرواني رتبه دوم را به دست آوردند