شناسهٔ خبر: 12994147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترکیه و شیوخ عرب ، حامیان متعهد داعش

انفجارهای تروریستی اخیر در برخی شهرهای سوریه از سیاست های حمایتی کشورهای منطقه به ویژه ترکیه ، شیوخ خلیج فارس و آمریکا نشأت گرفته است.

صاحب‌خبر -
       به گزارش سرویس بین المللی خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری سوریه سانا از مسکو ، مدیر مرکز مطالعات عربی وابسته به آکادمی علوم روسیه ،بوریس دولگف اعلام کرد مخالفت آمریکا و همپیمانانش با پیشنهاد روسیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص درج نام گروه های تروریستی جیش الاسلام و احرار الشام  در فهرست گروه های تروریستی و حمایت های مالی و تسلیحاتی آن ها زمینه ساز انفجارهای تروریستی در سوریه شده است.
وی تصریح کرد آمریکا در تلاش برای طولانی شدن بحران ، خونریزی در سوریه و جلوگیری از حل سیاسی مشکلات این کشور است.
گنادی شوروخف یک مسئول امور اجتماعی روسیه نیز گفت :« گروه های تروریستی در سوریه بدون مشارکت آمریکا تشکیل نشده است به همین علت واشنگتن بر مخالفت خود با پیشنهادات روسیه در خصوص درج نام برخی گروه در فهرست گروه های تروریستی تاکید می‌کند و از حملات آنان  دفاع می کند.
وی تصریح کرد نیروی هوایی روسیه در سوریه عملا با تروریسم بین المللی مبارزه می کند و مردم سوریه را در ریشه کنی شری که تهدید کننده جهانیان است کمک می کند.
الکساندر کوزنتسف معاون انستیتو پیش بینی و حل ستیزه های سیاسی روسیه نیز گفت :« ما به وضوح شاهد مواضع دو گانه آمریکا در برابر جنایات تروریستی هستیم و می بینیم که نام جبهه النصره در فهرست گروه های تروریستی درج شده است اما گروه احرار الشام که همپیمان جبهه النصره است و گروه جیش الاسلام را سازمان تروریستی نمی داند.»

نظر شما