شناسهٔ خبر: 12992125 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعلیق مذاکرات صلح یمن تا پس از نشست امروز شورای امنیت

همزمان با تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت، فرستاده سازمان ملل به یمن امروز (چهارشنبه) شورای امنیت را در جریان نتایج این مذاکرات خواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -

همزمان با تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت، فرستاده سازمان ملل به یمن امروز (چهارشنبه) شورای امنیت را در جریان نتایج این مذاکرات خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن در بیانیه مطبوعاتی گفت: من امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته حضور می‌یابم تا اعضای این شورا را در جریان مذاکرات صلح و روند مرحله آتی یمن بگذارم. ما امروز به دستیابی به یک دیدگاه کلی که شامل تصور دو طرف از مرحله آتی است، نزدیک شده‌ایم و برای از بین بردن موانع موجود و بررسی تمامی جزئیات تلاش می‌کنیم.

وی افزود: من جلسات پیاپی را با طرف‌های یمنی برگزار کردم و در این بین دو جلسه با هیئت (دولت مستعفی یمن) داشتم که در یکی از آن‌ها کارشناسان نظامی حضور داشتند.

الشیخ احمد گفت: طی جلسه‌ای که کارشناسان نظامی در آن حضور داشتند درباره برخی دیدگاه‌های خاص درخصوص مسائل مظامی و امنیتی به ویژه درباره مکانیسم عقب‌نشینی و گردآوری نیروها بحث و تبادل نظر شد.

با وجود اعلام تعلیق مذاکرات صلح یمن در کویت، دفتر الشیخ احمد اعلام کرد که جلسات مذاکرات یمن به حالت تعلیق در نیامده است و این جلسات امروز ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، هیئت انصارالله مشارکت خود را در فعالیت‌های کمیته آتش‌بس به دلیل ادامه تجاوزات و حملات نیروهای تحت امر عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن به حالت تعلیق درآوردند. این اقدام همزمان با تشدید عملیات نظامی در تعدادی از جبهه‌های جنگ صورت می‌گیرد.

همچنین عبدربه منصورهادی بر تمایل خود به پیشرفت در مذاکرات صلح تأکید کرد.

از سوی دیگر، الشیخ احمد جلسات جداگانه‌ای را با هیئت دولت مستعفی و هیئت صنعا برگزار کرد که طی آن هیئت دولت مستعفی یمن خواهان دور کردن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن و عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله از عرصه سیاسی قبل از هرگونه توافقی شدند.

در همین حال، محمد عبد السلام، سخنگوی جنبش انصارالله در پیامی در توییتر خود نوشت: مردم یمن منتظر راهکاری عادلانه هستند و در صورت شکست این وظیفه گروه‌های ملی و جریان‌های سیاسی است که با تشکیل دولت و رویارویی با چالش‌ها به مبارزه خود با دشمن ادامه دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما