شناسهٔ خبر: 12965500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از سرگیری دیدارهای مستقیم مذاکره کنندگان یمنی در کویت

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئتهای دولت مستعفی و فراری یمن و جنبش انصارالله دوشنبه نشستهای مستقیم خود را در چارچوب رایزنیهایی که زیر نظر سازمان ملل متحد در کویت برگزار می شود پس از تعلیق حدود یک هفته ای ازسر گرفتند.  
اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده بین المللی در امور یمن با اعلام این خبر افزود :« جلسه مشترکی صبح دوشنبه با دو هیئت درخصوص صلح در یمن در کویت آغاز شد و به صورت جداگانه با دو هیئت گفتگو کردم.»   
ولد الشیخ احمد افزود:« هر تاخیر یا بازگشت یا غیبت در این نشستها ما را به عقب برمی گرداند و راه حلی را که یمنیها منتظر آن هستند به تعویق می اندازد.»   
عبدالملک المخلافی وزیر امور خارجه دولت (مستعفی و فراری) یمن نیز گفت این مذاکرات «آخرین فرصت برای ما به منظور دستیابی به صلح است.»    
المخلافی رئیس هیئت دولت یمن در این مذاکرات افزود:« برای ملت یمن و برای صلح انعطاف نشان خواهیم داد و امتیاز می دهیم و امیدواریم طرف دیگر نیز به چنین کاری تمایل داشته باشد.»   
ولد الشیخ روز یکشنبه اعلام کرده بود عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (دولت مستعفی و فراری) یمن به وی گفته است هیئت دولت یمن برای مشارکت در این رایزنیها به کویت بازگشته است.   
هیئت دولت یمن سه شنبه گذشته تعلیق مشارکت خود را در این مذاکرات اعلام کرده و آن را به بازگشت جنبش انصارالله و طرفداران علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن از تعهدات خود در این رایزنیها به ویژه مسئله مربوط به اصول مذاکرات و اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت نسبت داده بود.  
بر اساس قطعنامه شورای امنیت نیروهای جنبش انصارالله و همپیمانان آنها باید از شهرها خارج شوند و تسلیحات سنگین خود را تحویل دهند.   
با وجود اینکه دو طرف بر سر یک میز می نشینند اما اختلافات بین آنها به ویژه در خصوص قطعنامه 2216 شورای امنیت بسیار عمیق است. 

نظر شما