شناسهٔ خبر: 12949146 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرکاریان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجو:

موضع آقای هاشمی در مقابل فرزندش برائت باشد نه انتظار اصلاح

مدیر سابق اجرایی هیات مکتب الزهرا دانشگاه زنجان گفت: واکنش فائزه هاشمی به سخنان پدر و اعتراضات مردمی جای تاسف داشت و باید موضع آقای هاشمی برائت باشد نه انتظار اصلاح.

صاحب‌خبر -

اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

امیرحسین پرکاریان، مدیر سابق اجرایی هیات مکتب الزهرا دانشگاه زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در زنجان، با اشاره به دیدار اخیرفائزه هاشمی و جمعی از بهائیون تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی، مذاهب و ادیان الهی که در قرآن  به آن اشاره شده و حتی ادیانی که مشروعیت دارند را به رسمیت شناخته و برای آنان حقوق شهروندی برابر با مسلمانان  قائل شده و حافظ منافع و امنیت آنها نیز هست.

 

این فعال دانشجویی افزود: قانون گذار حتی برای این اقلیتها هم حق پارلمانی قائل شده و این افراد که شامل مسیحیان و کلیمیان و زرتشتیان هستند، هرکدام در مجلس شواری اسلامی نماینده دارند ؛ پس جمهوری اسلامی ایران مخالف با نژادگرایی بوده و عدالت را در برابر ادیان در ایران برقرار کرده است.

 

پرکاریان تاکید کرد: اما فرقه بهایت مستثنی از این روند هست؛ زیرا این فرقه ضاله در متون خود، خاتم الانبیا بودن حضرت محمد (ص) را منکر شده و برای خود پیامبری دروغین مدعی شدند؛ همچنین در بسیاری از مباحث دیگر هم حتی پا را فراتر گذاشته و کم کم ادعای الوهیت هم به گوش می خورد.

 

وی افزود: طبق نص صریح اسلام و قرآن، این افراد کافر محسوب می شوند و  این حکم مورد قبول شیعه و سنی بوده و بهاییان طبق این فتوی که بسیاری از مراجع دینی آن را تاکید کرده اند مشمول موارد صادقه برکافر می شوند؛ یعنی مراوده و معامله و تبعیت از آنها جایز نبوده و حتی در مواردی چون آنها قصد ضربه زدن به اسلام را دارند حرام شرعی محسوب می شود.

 

فعال دانشجویی دانشگاه زنجان ادامه داد: پس از لحاظ اسلام که خانم فائزه هاشمی خود را مسلمان و مقید به اسلام و متولد شده در خانواده روحانی می داند، دچار حرام الهی شده است و نص صریح قرآن را که بیانگر دوری و بیزاری از کافران است زیر پا گذاشته است.

 

وی افزود: حال اگر از بعد سیاسی به ماجرا نگاه کنیم دید تلخ تری را نسبت به خاندان هاشمی پیدا خواهیم کرد؛ اینکه فرزند یکی از مقامات ارشد نظام با افرادی که در نظام جمهوری اسلامی معاند محسوب شده و منفور جامعه و ملت هستند نشست صمیمانه دارد بیانگر بی قید و بندی سیاسی بوده که ما را یاد نظام پوچ حکومت های غربی می اندازد که هدف از این کار قبح شکنی و توسعه پروژه نفوذ می باشد.

 

پرکاریان تصریح کرد: اینکه فرزندان آقای هاشمی یکی پس از دیگر دسته گل به آب می دهند شاید یک امر طبیعی برای ملت ایران تبدیل بشود ولی موجب تزلزل جایگاه آقای هاشمی خواهد شد و باید آیت الله هاشمی قدرت کنترل خاندان خود را داشته باشند تا موجب بد بینی مردم به نظام نشوند.

 

وی ادامه داد: تنها پیامی که دیدار خانم هاشمی با فرقه منحرف بهائیت دارد این است که می خواهد بگویند دیگر اسلام در جمهوری اسلامی رنگ و طراوت سالهای انقلاب را ندارد و اینکه دیگر ما سیاسیون نباید در امرسیاست مقید به اسلام باشیم و اگر این رفتارها ادامه پیدا کند در آینده ای نه چندان دور ما شاهد شعارهای جدایی دین از سیاست از زبان افراد خواهیم بود.

 

وی افزود: امروزه اصلاح طلبان رادیکال ادعای حقوق بشر می کند و در بسیاری از رسانه ها مدعی این هستند که فائزه هاشمی به وظیفه انسانی خود عمل کرده و با شهروندان صهونیستی- بهایی دیدار کرده که سخنی واقعا جاهلانه است .

 

پرکاریان افزود: همانطور که این نظام از مسلمان نماهای متحجر ضربه می خورد از روشنفکر نماهای غرب زده اصلاح طلب دروغین هم ضربه می خورد؛ بلکه ضربه اینها مهلکتر بوده و سازماندهی یک جریان انحرافی را انجام می دهند.

 

مدیر سابق اجرایی هیات مکتب الزهرا دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: واکنش فائزه هاشمی به سخنان پدر و اعتراضات مردمی هم جای تاسف داشت و بایستی موضع آقای هاشمی برائت باشد نه انتظار اصلاح.

 

 پرکاریان در پایان خاطرنشان کرد: درنهایت این مردم هستند که سیاسیون خود را مشخص می کنند و این حجت شرعی برمردم است که جلوی فعالیت افراد مفسد را در نظام بگیرند و اگر مردم کسی را حذف کنند دیگر جایی در این نظام نخواهد داشت.

نظر شما