شناسهٔ خبر: 12944771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر

خبرگزاری شبستان: نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر با معرفی برگزیدگان در دو بخش صحنه ای و خیابانی شب گذشته(۲ خرداد) به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر شب گذشته(2 خرداد) که با حضور علی مرادخانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با معرفی برگزیدگان در دو بخش خیابانی و صحنه ای به کار خود پایان داد.

 

این جشنواره سه شنبه(٢٨ اردیبهشت) با اجرای هشت نمایش صحنه ‌ای و خیابانی در شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز به کار کرد و ١٧اثر شامل ٩ نمایش بخش مسابقه صحنه ای و هشت نمایش در بخش میدانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

بخش خیابانی

هیئت داوران بخش خیابانی متشکل از شهرام کرمی، فاتح بادپروا و سیروس همتی آثار برگزیده را بررسی و در نهایت برگزیدگان را معرفی کردند.

 

موسیقی:

در این بخش با نقدیر از علی چناری برای نمایش خیابانی«گمشدگان» از کرمانشاه، محمود عیسی پور برای موسیقی نمایش خیابانی «ماهی ها در آب نمی میرند» از دهلران به عنوان برگزیده معرفی شد.

 

طراحی فضا:

در این بخش با تقدیر از  بهنام کاوه برای طراحی فضای نمایش خیابانی «کوچ» از آبادان و «عبدالحسین جلیل نسب» برای نمایش خیابانی «پاسپورت خونی» از خرمشهر، برگزیده این بخش به «علی چناری» برای طراحی فضای نمایش خیابانی «گمشدگان» از کرمانشاه تعلق گرفت.

 

بازیگری زن:

در این بخش با تقدیر از مادر بزرگوار فاطمه اصوانی و حدیث گودرزی برای بازی در نمایش خیابانی «خرمشهر پلاک ۶۱» از بروجرد، دلارام ترکی برای بازی در نمایش خیابانی «رویای رویا» از اصفهان اول، سمیه مهری برای بازی در نمایش خیابانی «گمشدگان» از کرمانشاه و مرجان قاسمی برای بازی در نمایش خیابانی «ماهی ها در آب نمی میرند» از دهلران به طور مشترک رتبه دوم و ندا صادقیان برای بازی در نمایش خیابانی «گمشدگان» از کرمانشاه و مریم طرفی برای بازی در نمایش خیابانی «پاسپورت خونی» از خرمشهر به صورت مشترک سوم شدند.

 

بازیگری مرد:

رتبه اول به عبدالحسین جلیل نسب برای بازی در نمایش خیابانی «پاسپورت خونی» از خرمشهر، بهنام کاوه برای بازی در نمایش خیابانی «کوچ» از آبادان دوم و جایزه سوم به صورت مشترک به مالک آبسالان برای بازی در نمایش خیابانی «ماهی ها در آب نمی میرند» از دهلران و منوچهر بهارلویی برای بازی در نمایش خیابانی «زیر پوست جنگ» از اهواز تعلق گرفت.

 

کارگردانی:

در این بخش علی چناری برای کارگردانی نمایش خیابانی «گمشدگان» از کرمانشاه اول، بهنام کاوه برای کارگردانی نمایش خیابانی «کوچ» از آبادان دوم و عبدالحسین جلیل نسب برای کارگردانی نمایش خیابانی «پاسپورت خونی» از خرمشهر رتبه سوم را کسب کردند.

 

بخش صحنه ای:

موسیقی:

در این بخش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی بدوی برای موسیقی نمایش «جرده» از خرمشهر تقدیم شد.

 

طراحی صحنه:

در این بخش رتبه اول به وحید لاری برای طراحی صحنه نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق»، رتبه دوم به مهرداد کورش نیا برای طراحی صحنه نمایش «قرار» و رتبه سوم عبدالله حلیات برای طراحی صحنه نمایش «جرده» از خرمشهر تعلق گرفت.

 

بازیگری زن:

در بخش با تقدیر از فاطمه صیادی نیا برای بازی در نمایش «ندیدن» و «مونا موسوی» برای بازی در نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق»، رتبه اول به آمنه پورحسینی برای بازی در نمایش «جرده» از خرمشهر، رتبه دوم مشترکا به بهار کریم زاده برای بازی در نمایش «تیک تاک» و «آزاده حیدرزاده» برای بازی در نمایش «قرار» و رتبه سوم به حدیث گودرزی برای بازی در نمایش «لیلا» و سحرناز عباس زاده برای بازی در نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» تعلق گرفت.

 

بازیگری مرد:

در این بخش با تقدیر از بازیگر خردسال امیرحسین مدرسی برای بازی در نمایش «قرار»، مسعود رحیم پور» برای بازی در نمایش «تیک تاک» رتبه اول، احمد زعفرانی برای بازی در نمایش «قرار» رتبه دوم و احمد مسافری برای بازی در نمایش «جرده» و احمد عالمی پور برای بازی در نمایش «قرار» رتبه سوم را به دست آوردند.

 

نمایشنامه نویسی:

در این بخش با تقدیر از کامران شهلایی برای نگارش نمایشنامه «ندیدن»، رتبه اول را مهرداد کورش نیا برای نگارش نمایشنامه «قرار»، رتبه دوم را پژمان محراب پور  برای نگارش نمایشنامه «جرده» و رتبه سوم را علی موسویان برای نگارش نمایشنامه «ایستادن بر فراز یک اتفاق» کسب کردند.

 

کارگردانی:

در این بخش هیئت داروان محمد شاکری را برای کارگردانی نمایش «قرار»، عبدالله حلیات را برای کارگردانی نمایش «جرده» و روزبه اختری را برای کارگردانی نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» به ترتیب نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کرد.

 

نظر شما