شناسهٔ خبر: 12910545 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره ملی بومی محلی گل و گلاب در کاشان پایان یافت

کاشان– ایرنا- نخستین جشنواره ملی بومی و محلی گل و گلاب در کاروانسرای تاریخی «گبرآباد» کاشان شامگاه جمعه پس از 20 شب برگزاری به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دبیر اجرایی نخستین جشنواره بومی و محلی گل و گلاب در حاشیه این آیین اظهار کرد: نخستین جشنواره بومی و محلی گل و گلاب همزمان با موسم گلاب گیری کاشان با هدف معرفی مراسم آیینی اقوام محلی ایران از شهرهای مختلف، ایجاد روحیه شادابی و نشاط در شهروندان، گردشگران و معرفی صنایع دستی و غذاهای بومی اقوام برگزار شد.
زهرا کاشانی‌ نژاد به حضور اقوام محلی از شهرستان‌ها و استان‌های خراسان شمالی، بجنورد، سبزوار، تربت جام، گنبدکاووس، تبریز، مازندران، بوشهر و شیراز در این جشنواره اشاره کرد و گفت: اقوام محلی هرکدام به معرفی آیین های سنتی خود به گردشگران پرداختند.
وی افزود: اجرای گروه تواشیح بین المللی نورالزهرا (س)، ورزش باستانی، نمایش سایه‌ها، خوانندگی، برگزاری مسابقه و سرگرمی، نورافشانی، اجرای نمایش طنز هنرمندان کاشانی و موسیقی سنتی و پاپ از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
وی برپایی نمایشگاه اقوام و نمایش آیینی، عرضه صنایع دستی و غذاهای بومی اقوام، اجرای مراسم آیینی و شادانه را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.
وی گفت: دور دوم این جشنواره نیز در شب‌های ماه مبارک رمضان با عنوان «از اذان تا اذان» از افطار تا سحر با برنامه های مناسبتی شاد و معنوی قرآنی و تواشیح وآیینی برگزار خواهد شد.
کاروانسرای تاریخی گبرآباد در پنج کیلومتری قمصر کاشان بنایی ارزشمند از دوره صفویه است که توسط یک زوج سرمایه گذار و کارآفرین جوان مرمت و بازسازی شده است.
3009/6021

نظر شما