شناسهٔ خبر: 12840721 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سخنگوی بهائیان: باید از «فائزه» تقدیر کرد

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: دیدار فائزه هاشمی با یکی از رهبران بهائیان بعد از گذشت سه روز، واکنش‌های بیشتری را موجب شده است. از تجمع بازاریان تهرانی مقابل دادستانی و جمع‌آوری طومار شکایت علیه فائزه هاشمی تا کنایه فیس‌بوکی مشاور روحانی به دختر هاشمی رفسنجانی.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روزنامه جوان، در این میان، دو واکنش مهم‌تر از سایر واکنش‌ها ارزیابی می‌شود؛ اول واکنش شدید‌اللحن آیت‌الله مکارم‌شیرازی در جایگاه یک مرجع تقلید و دوم واکنش آیت‌الله آملی‌لاریجانی در مقام ریاست دستگاه قضا که هر کدام با توجه به جایگاه افراد مورد نظر، معنای خاص خودش را دارد.

روز گذشته، هاشمی‌رفسنجانی نیز اقدام دخترش را اشتباه بدی دانست و درخواست تصحیح و جبران آن را کرد. باید دید فائزه به خواست پدر تمکین می‌کند یا از او می‌گذرد!

این جرم از نظر شرعی قابل تعقیب است
درس خارج فقه آیت‌الله مکارم‌شیرازی در صبح روز دوشنبه، با عتاب ایشان نسبت به دیدار فائزه هاشمی با بهائیان آغاز شد.

این مرجع تقلید از سکوت‌ها و موضع نگرفتن‌ها در قبال این دیدار انتقاد کرد، به نسبت فامیلی فائزه با مقامات نظام اشاره نمود و البته موضع‌گیری پدر او را ملایم و البته قابل شکر کردن دانست.

این مرجع تقلید می‌گوید: «شنیدیم دختر یکی از شخصیت‌های معروف سیاسی به دیدار دوستانه یکی از سران مجرم فرقه ضاله بهائیت رفته و در مجلسی زیر عکس یکی از سران این فرقه ضاله از او عملاً تشکر کرده است.

اینجانب منتظر بودم ببینم کسی اعتراض می‌کند یا نه، دیدم متأسفانه خبری نیست، تا اینکه شنیدم پدر او اعتراض ملایمی کرده که جای شکرش باقی است.

وی با تأکید بر اینکه «معتقدم این جرم از نظر شرعی قابل تعقیب است، خاطرنشان کرد: «تقویت دشمنان اسلام و دشمنان نظام از نظر شرعی جرم محسوب می‌شود و می‌توان مجرم را تعقیب کرد.

رئیس دستگاه قضا فرد دیگری بود که دیروز صراحتاً علیه این دیدار موضع گرفت و از کلام او برمی‌آید که اگر ماجرا ادامه یابد، برخورد قضایی با فائزه هاشمی یقینی خواهد بود.

مقر فرماندهی بهائیت در اسرائیل چه می‌کند؟!
آیت‌الله آملی‌لاریجانی پس از بیان عباراتی در اهمیت نیمه‌شعبان گفت: «در کشوری که منتسب به امام زمان(عج) است دفاع از بهائیت هیچ معنایی ندارد؛ بهائیت مجعول و ساخته شده دست اجانب و استعمارگران است. در جمهوری اسلامی ایران هیچ‌کس به دلیل عقیده به زندان نمی‌رود و این موضوع دروغ رسانه‌های غربی است. متأسفانه برخی‌ها با ادعای دین مداری اقداماتی برخلاف امنیت کشور انجام می‌دهند.»

رئیس دستگاه قضا با تأکید بر اینکه قوه قضائیه با همه کسانی که بر ضدامنیت کشور اقدام و برای کشورهای بیگانه جاسوسی و از جمله با رژیم صهیونیستی همکاری کنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد، گفت: باید پرسید که بیت‌العدل یا مقر فرماندهی بهائیت در اسرائیل چه می‌کند ؟

نسبت فامیلی فائزه هاشمی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کلام رئیس قوه قضائیه نیز تکرار شد. او گفت: «کسانی که منتسب به روحانیت و مسئولان نظام هستند باید بیش از دیگران از هنجارشکنی پرهیز و از چنین کارهایی شرم کنند و بدانند که اگر این هنجارشکنی‌ها منجر به عناوین مجرمانه شود به شدت و بدون ملاحظه نسبت‌ها با آنان برخورد می‌کنیم و توجه نمی‌کنیم چه کسی فرزند چه کسی است!

کنایه مشاور روحانی به فائزه هاشمی
هنجارشکنی فائزه هاشمی تا حدی بود که حتی هم جناحی‌های او نیز نتوانستند با اغماض و سکوت بگذرند.

حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی از جمله معترضان به فائزه هاشمی بود. او در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «ای کاش آنانی که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد به جای انتشار تصاویر عید دیدنی‌های پسا نوروزی، کمی هم در عواقب امور اندیشه و نصیحت پدر را آویزه گوش می‌کردند. کاش می‌دانستند که با این کار نه کمکی به میزبان کرده‌اند و نه باری از ایران برداشته‌اند.»

طومار شکایت علیه فائزه هاشمی
سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین از معترضان به این دیدار بود. او این کار را، اقدام کسانی دانست که نفوذی هستند.

جمعی از بازاریان تهران نیز با تجمع مقابل دادستانی تهران طومار شکایتی علیه اقدام فائزه هاشمی امضا کرده و تحویل دادستانی دادند. ظهر دوشنبه بیش از هزار و 500 نفر از بازاریان و اصناف تهران با امضای بیانیه‌ای اعتراض خود را به دیدار فائزه هاشمی با سرکرده فرقه بهائیت نشان دادند. جزئیات این بیانیه به شرح زیر است:
 

دادستان محترم استان تهران
ما جمعی از اهالی کسبه، اصناف و بازاریان تهران به عنوان اولین پرچمداران نهضت امام خمینی(ره) و حامیان ولایت فقیه و رهبر معظم امام خامنه‌ای عزیز و نظام انقلاب اسلامی، دیدار خانم فائزه هاشمی‌رفسنجانی از سرکرده‌های فرقه‌ بهائیت را محکوم می‌کنیم و از آن مقام محترم تقاضا داریم نسبت به این اعمال خلاف موازین انقلاب اسلامی برخورد قانونی و انقلابی صورت گیرد.

شورای هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد تهران نیز طی نامه‌ای خطاب به مسئولان این دانشگاه خواستار اخراج فائزه هاشمی از دانشگاه آزاد شد و عنوان کرد: این دانشگاه باید در برابر اقدامات شنیع این عضو هیئت علمی اقدام انقلابی کند. آیا وقت آن نرسیده که مسئولان فعلی این دانشگاه از ریاست این دانشگاه گرفته تا هیئت امنا در یک اقدام انقلابی ثابت کنند که این دانشگاه در دست نا اهلان نیست؟

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای خبرگان رهبری نیز از معترضان به فائزه هاشمی بوده‌اند.

سخنگوی بهائیان: باید از فائزه تقدیر کرد
بی‌بی‌سی فارسی اما یک‌شنبه شب با دعوت از سخنگوی جامعه بهائیان، به تقدیر از اقدام فائزه هاشمی پرداخت و او را شخصی والا دانست که حمایت‌هایش به بهایی‌ها قوت می‌دهد و باید مورد تقدیر قرار گیرد. سخنگوی جامعه بهائیان با اشاره به دیدار اخیر فائزه هاشمی با سران این فرقه گفته که کم‌کم سد تعصب درباره بهائیان دارد شکسته می‌شود. احترام به عقاید دیگران نشانه پیشرفت جامعه ایران است، مخصوصاً از سوی کسانی که متعلق به قشر مذهبی جامعه هستند!

واکنش بهایی‌ها به این دیدار دلیلی بر این مدعاست که چنین دیداری نمی‌تواند صرفاً یک دیدار دوستانه معمولی و خالی از حمایت باشد.

اکنون افکار عمومی منتظر است ببیند مراجع قضایی و خانواده هاشمی رفسنجانی با فائزه هاشمی که همواره با رفتارهای ساختارشکنانه از خود چهره‌ای پرحاشیه در فضای سیاسی کشور ترسیم کرده است، چگونه برخورد خواهند کرد.

نظر شما