شناسهٔ خبر: 12752691 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه حمایت | لینک خبر

مصطفی بدرالدین به یاران شهیدش پیوست

شهادت ذوالفقار مقاومت

صاحب‌خبر -

مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد شاخه مقاومت جنبش حزب الله لبنان در پی وقوع انفجار بزرگ بامداد روز گذشته نزدیک فرودگاه نظامی دمشق به شهادت رسید. او برادر همسر عماد مغنیه، فرمانده نظامی حز‌ب‌الله بود که در دمشق در سال 2008 ترور شد.

شبکه خبری المیادین در خبر خود ابتدا اعلام کرد که بدرالدین در حمله موشکی بامداد روز جمعه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه گروهی از همراهانش به‌شهادت رسید. حزب الله لبنان اما بعد با صدور بیانیه ای خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود در سوریه را در پی «وقوع انفجاری» در مقر حزب الله در فرودگاه نظامی دمشق اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت. در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: تحقیق درباره ماهیت این انفجار و دلایل آن صورت خواهد گرفت و اینکه آیا این انفجار در نتیجه بمباران هوایی،‌ یا موشکی یا توپخانه ای بوده است یا خیر؟ بزودی نتایج این تحقیق را اعلام خواهیم کرد.» حزب الله در این بیانیه افزود: مصطفی بدرالدین چند ماه پیش تاکید کرد که از سوریه بازنخواهد گشت؛ مگر اینکه شهید شود یا پرچمدار پیروزی باشد.
او فرمانده جهادگر بزرگی بود که امروز پیکرش با پرچم پیروزی به‌میهن بازگشت. براساس این بیانیه، مصطفی بدر الدین در مقابله با گروه‌های تکفیری در سوریه که نوک پیکان طرح آمریکایی- صهیونیستی در منطقه هستند، سرسختانه جهاد و مبارزه کرد. حزب‌الله افزود: مصطفی بدرالدین بعد از زندگی سرشار از جهاد، اسارت و جراحت و دستاوردهای ویژه عظیم، با شهادت به حیات خود پایان داد و به قافله فرماندهان شهید از جمله یار و همقطار عزیز خود شهید فرمانده حاج عماد مغنیه پیوست. شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه»، فرمانده سابق شاخه نظامی حزب‌الله بود. نام او همواره به عنوان یکی از مبارزان علیه رژیم صهیونیستی معروف بود. وی از سال 1982 هنگامی‌که از زندان کویت آزاد شد و فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را در دوایر حساس امنیتی و نظامی مقاومت آغاز کرد، همواره از سوی سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشته و بارها از عملیات ترور جان سالم بدر برده بود. سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگ‌ترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آن‌ها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آن‌ها در این شبکه‌ها قرار دارد.
 شهید بدرالدین به سبب زندگی سراسر مبارزه و جهادش علیه صهیونیست‌ها الگوی مبارزاتی بسیاری از جوانان لبنانی‌ها بوده و همین مناسبت نیز دشمنان او در رسانه‌های وابسته به صهیونیسم بین الملل برای انحراف افکار عمومی هیچگاه از اتهام زنی به او دست برنداشتند تا شاید از این طریق شخصیت او را در نزد هوادارانش تخریب و از الگوگیری زنداگی مبارزاتی وی جلوگیری کنند. پس از آن وی به‌دست داشتن در ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر اسبق لبنان متهم و تلاش شد با معرفی کردن وی به عنوان تروریست، امکان پیگرد او را در هر نقطه از جهان فراهم کنند.
پس از ترور شهید «عماد مغنیه» مسئولیت هدایت و راهبری شاخه نظامی حزب الله را برعهده گرفت. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد.  وی سال گذشته در دیداری خصوصی به یکی از فعالان رسانه‌ای لبنان گفته بود: «وظیفه من مبارزه با توطئه‌های این کشورهاست و مبارزه در لبنان یا سوریه یا هر جای دیگر جز با در دست گرفتن پرچم پیروزی و با رسیدن به شهادت رها نخواهم کرد.»

  واکنش رژیم صهیونیستی
تل‌آویو این بار نیز همانند جنایات گذشته‌اش در ترور فرماندهان و رهبران حزب الله سیاست «سکوت» در قبال ترور «مصطفی بدرالدین»، فرمانده شاخه نظامی حزب الله در حوالی دمشق را پیش گرفت، حتی روزنامه‌های این رژیم مانند «هاآرتص» تلاش کرد، دست داشتن صهیونیست‌ها در این ترور را تکذیب کند.
مطبوعات اسرائیلی که نمی‌توانستند، خوشحالی خود را از این ترور پنهان کنند، برای دور کردن انگشت اتهام دست داشتن تل‌آویو در این جنایت به بیانیه رسمی حزب الله استناد جستند که در آن اشاره‌ای به مسئولیت رژیم صهیونیستی در این ترور نکرده بود. با این حال رادیو ارتش اسرائیل که نتوانسته بود، بیش از این شادی خود را از این ترور مخفی نگه‌دارد، مصاحبه‌ای از ژنرال «یعقوب عمیدور»، مشاور سابق امنیت داخلی این رژیم پخش کرد که در آن عمیدور کشته شدن [شهادت] بدرالدین را مژد‌ه‌ای برای اسرائیل توصیف کرده بود. عمیدور که هفته گذشته در ادامه روند عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل با «ترکی الفیصل»، رئیس سابق سازمان اطلاعات رژیم سعودی در‌واشنگتن دیدار داشت، در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل ترور بدرالدین را برای کیان عبری خوب توصیف کرده و مدعی شده بود که مسئولیت ترورها همیشه متوجه اسرائیل نمی‌تواند باشد.

 

سیدحسن نصرالله: مشکل آمریکا و اسرائیل محور مقاومت است
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز پنجشنبه خود به مناسبت روز جانباز اعلام کرد هدف آمریکا و اسرائیل فقط نابودی حزب‌الله از طریق داعش نیست، بلکه مشکل اساسی آن‌ها با کسانی است که علیه اسرائیل مبارزه و هیمنه آمریکا را می‌شکنند. نصرالله با اشاره به روز نکبت و سالروز اشغال فلسطین گفت: روز نکبت (روز تأسیس اسرائیل و اشغال فلسطین در سال 1948 که به روز نکبت نزد فلسطینیان معروف شده است) را یادآور می‌شویم، روزی که به فراموشی سپرده شد همانند همه تحولاتی که به فلسطین مربوط و فراموش می‌شود. دبیرکل حزب الله افزود: همانطوری که انگلیس نکبت را برای فلسطینیان به ارمغان آورده است، اکنون آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای آن را با سازمان‌های تروریستی به منطقه ما آوردند. وی افزود: امروز مردان، زنان، ارتش‌ها، ملت‌ها، جریان‌ها و جنبش‌های منطقه پویا و قوی و مصمم در نابودی سناریوی آمریکایی هستند. نصرالله تصریح کرد: خیلی‌ها آمریکا را مسئول می‌دانند و سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آمریکا چه ارتباطی با داعش دارد؟ آیا ممکن است آمریکا با این گروه‌هایی که افکار تکفیری دارند، همکاری کند؟ سؤال دوم این است که چه دلیلی وجود دارد؟ زیرا هیچی دلیلی دال بر ارتباط آمریکا با داعش و جبهه النصره وجود ندارد. اینجاست که پی بردن به ماهیت دشمن و تشخیص آن سخت می‌شود و این همان چیزی است که ما برای سخن گفتن درباره آن نیاز داریم. دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل و غرب مشکلی که در منطقه دارند، محور «مقاومت»، «جمهوری اسلامی ایران»، «جمهوری عربی سوریه» و جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین است.

نظر شما