شناسهٔ خبر: 12752180 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

شهادت فرمانده کل نظامی حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: «مصطفی بدرالدین» ملقب به «سید ذوالفقار» فرمانده کل شاخه نظامی مقاومت حزب الله لبنان در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مقرش در نزدیکی فرودگاه نظامی دمشق، به همراه شماری از همراهانش به شهادت رسید.

حزب الله با صدور بیانیه ای خبر شهادت فرمانده کل شاخه نظامی خود در سوریه را در پی حمله به مقر حزب‌الله در فرودگاه نظامی دمشق اعلام کرد و این ضایعه را تسلیت گفت.در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: تحقیق درباره ماهیت این حمله و دلایل آن صورت خواهد گرفت و بزودی نتایج این تحقیق را اعلام خواهیم کرد. حزب الله در این بیانیه افزود: مصطفی بدرالدین چند ماه پیش تاکید کرد که از سوریه بازنخواهد گشت؛ مگر اینکه شهید شود یا پرچمدار پیروزی باشد. او فرمانده جهادگر بزرگی بود که امروز پیکرش با پرچم پیروزی به میهن بازگشت. براساس این بیانیه، مصطفی بدرالدین در مقابله با گروههای تکفیری در سوریه که نوک پیکان طرح آمریکایی- صهیونیستی در منطقه هستند، سرسختانه جهاد و مبارزه کرد. شهید مصطفی بدرالدین برادر همسر و جانشین سردار شهید «حاج عماد مغنیه» فرمانده سابق شاخه نظامی حزب الله که سال ۲۰۰۸ در انفجاری تروریستی در دمشق به شهادت رسید، بود.در این حال نبیه بری، رئیس پارلمان و تمام سلام، نخست وزیر لبنان هم در تماس‌های تلفنی جداگانه شهادت فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله را به سید حسن نصرالله،‌ صمیمانه تسلیت گفتند.

الحاج حسن، از وزیران کابینه لبنان نیز تاکید کرد که شهید مصطفی بدرالدین زندگی‌اش را در جهاد گذراند و پایانش با شهادت رقم خورد. بشیر خضر، استاندار بعلبک لبنان هم گفت این شهیدان رفتند تا ما با عزت و کرامت در سرزمین خود زندگی کنیم. علی المقداد، از نمایندگان پارلمان لبنان هم تصریح کرد شهید مصطفی بدرالدین پیروزی‌های بزرگی را محقق کرد و امروز از روی شادی برایش گریه می‌کنیم. علی عبدالکریم، سفیر سوریه در بیروت نیز گفت من خون شهید بدرالدین را بشارتی برای پیروزی بزرگ می‌دانم و خون این شهید سبب خیزش تمامی ملت سوریه علیه تروریسم و صهیونیست ها می‌شود. در این حال سخنگوی حشد الشعبی(نیروهای داوطلب مردمی) عراق نیز در بیانیه‌ای شهادت مصطفی بدرالدین معروف به سید ذوالفقار از فرماندهان بزرگ جهادی حزب الله لبنان را تبریک گفت و با اشاره به پرورش مردان بزرگ در طول سال‌ها مسئولیت شهید بدرالدین تصریح کرد مردانی که این شهید بزرگ تربیت کرد، قطعا انتقام خونش را از قاتلان و جنایتکاران خواهند گرفت.

این درحالی است که روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» مدعی شد ترور مصطفی بدرالدین فرمانده حزب‌الله کار رژیم صهیونیستی نبوده است.

از طرفی روزنامه صهیونیستی «معاریو» در واکنش به ترور شهید بدرالدین، به تجربه ترور و شهادت حاج عماد مغنیه فرمانده بزرگ مقاومت اشاره و تاکید کرد که این ترور هم تاثیری برعملکرد حزب الله نخواهد داشت.

این در حالی است که مراسم تشییع و بزرگداشت «حاج مصطفی بدرالدین» فرمانده برجسته حزب الله با حضور مقامات ارشد حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه بیروت برگزار شد.حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: پیکر شهید مجاهد حاج مصطفی بدرالدین عصر دیروز تشییع شد. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله لبنان در این مراسم اعلام کرد که دشمنان صهیونیستی و تکفیری ضربات سنگینی از این شهید دیده‌اند.

پیام تسلیت دکتر ظریف

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است: برادر گرامی جناب آقای سید حسن نصرالله! شهادت مجاهد بزرگ مصطفی بدرالدین که سراپا عشق و شور و حماسه در دفاع از آرمانهای حق طلبانه اسلام، مردم مقاوم لبنان و مبارزه با ظلم و ستم و تروریسم بود را به جنابعالی، خانواده محترم شهید و ملت مقاوم و فهیم لبنان که چنین مردان بزرگی را در دامان اسلام پرورده و به عرصه مقاومت و آزادیخواهی و مبارزه با ستم تقدیم کرده است، تبریک و تسلیت می‌گویم. بدون شک شهادت این مجاهد خستگی ناپذیر عزم نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تروریسم را بیش از پیش تقویت می کند. اینجانب برای آن شهید بزرگوار علو درجات و برای جنابعالی طول عمر با برکت و مزید توفیقات و برای خانواده آن شهید و همرزمان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

سردار احمد وحیدی، وزیر سابق دفاع و رئیس کنونی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی کشورمان نیز در واکنش به ترور شهید مصطفی بدرالدین گفت: رژیم صهیونیستی در زمان مقتضی پاسخ لازم را دریافت خواهد کرد.

جنایت هولناک تروریست ها

تروریست‌های تکفیری جبهه النصره به روستای الزاره در حومه حما حمله کردند و با قتل عام دهها تن از مردم این روستا از جمله زنان و کودکان، مرتکب جنایتی هولناک شدند. آنها ۱۱۵ نفر از مردم این روستا از جمله شماری زن و کودک را هم ربودند. خبر دیگر اینکه با پایان مهلت تمدید شده آتش‌بس در حلب، منابع محلی از بازگشت درگیری‌ها به دومین شهر پرجمعیت سوریه خبر دادند. از سویی سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد، گروه‌های شورشی سوری مرتکب جنایت جنگی در حلب شده‌اند.در تحولی دیگر حمله جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه به مراکز تجمع تروریست‌های جبهه النصره در ریف ادلب، منجر به کشته و زخمی شدن دهها تروریست شد. این درحالی است که منابع خبری روسی از کشته شدن یک نیروی نظامی این کشور در حمص سوریه خبر دادند. در چنین شرایطی منابع سوری از ناکام ماندن تلاش داعش برای نفوذ به شهر کردنشین کوبانی، در شمال سوریه خبر دادند. از سویی رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد کشورش در حال مقدمه‌چینی برای عملیات نظامی علیه داعش در مناطق مرزی سوریه با ترکیه است. رجب طیب اردوغان گفت که این مقدمه‌چینی برای هدف قرار دادن داعش به دلیل دشواری‌هایی است که شهر مرزی کیلیس ترکیه با آن مواجه است و این شهر در معرض حملات موشکی داعش قرار دارد.

در خبری دیگر دولت آمریکا میلیون‌ها دلار کمک به چندین سازمان فعال در امر کمک‌رسانی به سوریه را معلق کرد. این اقدام پس از کشف تخلفات نظام‌مند سازمان‌های مذکور و تبانی کارکنان آنها برای پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر به شرکت‌های ترکیه بابت خرید کالاهای اساسی، صورت گرفته است. در این حال «فلیپ گوردون» مشاور سابق اوباما با بیان اینکه آمریکا باید از گزینه برکناری بشار اسد صرف نظر کند افزود، اصرار بر این خواسته مانع رسیدن به توافق با روسیه و ایران می‌شود. از طرفی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد حل و فصل سیاسی بحران سوریه ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

نظر شما