شناسهٔ خبر: 12751332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

در حملات هوایی رژیم صهیونیستی

مصطفی بدرالدین ذوالفقار حزب‌الله به شهادت رسید

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «مصطفی بدرالدین» معروف به «ذوالفقار» حزب‌الله که برای نبرد با گروه‌های تکفیری به سوریه رفته بود در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -



در بیانیه حزب‌الله که روز گذشته منتشر شده آمده است: «شهید ذوالفقار چند ماه قبل گفته بود که از سوریه به لبنان بازنمی‌گردد مگر اینکه شهید و یا حامل پرچم پیروزی باشد.»
در این بیانیه با تأکید بر اینکه «ذوالفقار درحالی به لبنان بازگشت که شهید شد و پیکرش در میان پرچم پیروزی قرار گرفت» تصریح شده «این فرمانده بزرگ در رأس نبرد با طرح آمریکایی صهیونیستی در منطقه بود و در جهاد و رویارویی با گروه‌های تکفیری در سوریه عزمی راسخ داشت.»
در بیانیه حزب‌الله همچنین آمده است، «ذوالفقار که زندگیش مملو از جهاد، اسارت، مجروحیت و موفقیت‌های ویژه بزرگ بود زندگی‌اش به شهادت ختم شد و به کاروان فرماندهان شهید و به ویژه رفیق و همرزمش فرمانده شهید حاج «عماد مغنیه» پیوست.»
بدرالدین برادر همسر عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب‌الله بود که در دمشق در سال 2008 ترور شد.مصطفی بدرالدین روز گذشته در حمله رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسید.روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست در این‌باره گزارش داد که مصطفی بدرالدین در حمله نیروی هوایی اسرائیل در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق کشته شده است.این درحالی است که هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه ترور این فرمانده حزب‌الله از طرف هیچ مقام رسمی منتشر نشده است و فقط گفته شده طی حمله هوایی به شهادت رسیده است. در همین رابطه حزب‌الله اعلام کرد که تحقیقاتی را برای شناسایی ماهیت این حادثه و دلایل آن و اینکه آیا این انفجار ناشی از بمباران هوایی یا حملات موشکی یا توپخانه‌ای بوده است انجام خواهد داد و به زودی نتایج بیشتری از تحقیقات را ارائه خواهد کرد.
ذوالفقار که بود؟
شهید مصطفی بدرالدین از 36 سال پیش مبارزات ضد صهیونیستی خود را در قالب جنبش فتح و حزب‌الله آغاز کرد و بسیاری او را جانشین حاج عماد مغنیه و فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان معرفی می‌کنند.
وی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله لبنان بود که در ششم آوریل (اردیبهشت) 1961 در منطقه الغبیری به دنیا آمد. وی تا سال 1982 به همراه عماد مغنیه در میان نیروهای گروه 17 که بخشی از جنبش فتح در بیروت بود فعالیت می‌کرد. او به اتهام مشارکت در انفجار سفارت آمریکا در کویت در سال 1983 در این کشور بازداشت شد. غربی‌ها همچنین اتهام بی‌اساس مشارکت وی در ترور رفیق حریری را مطرح کرده‌اند. وی پس از اینکه از زندان کویت آزاد شد فعالیت جهادی و مبارزاتی خود را افزایش داد و به مدت 30 سال از سوی سازمان‌های جاسوسی اسرائیل، آمریکا و انگلیس تحت تعقیب قرار داشت و بارها از عملیات ترور جان سالم به در برده بود. با آغاز بحران سوریه و ورود آن به مرحله نظامی، شهید بدرالدین حضور در این عرصه و مبارزه با گروه‌های تکفیری را وظیفه خود شمرد.
شهید بدرالدین مشاور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز بود. مراسم تشییع این شهید مقاومت بعد از ظهر روز گذشته در روضه‌الشهدا در الغبیری واقع در جنوب لبنان برگزار شد و این شهید در جوار شهید عماد مغنیه آرام گرفت.
واکنش‌ها
روزنامه صهیونیستی معاریو در واکنش به ترور شهید مصطفی بدرالدین به تجربه ترور حاج عماد مغنیه فرمانده بزرگ مقاومت اشاره و تأکید کرد که این ترور هم تأثیری بر عملکرد حزب‌الله نخواهد داشت.معاریو افزود: «حزب‌الله پس از مدت کوتاهی از میان فرماندهان ارشد خود یک فرمانده نظامی برمی‌گزیند و شاهد غلبه آن بر این خسارت خواهیم بود.
الحاج‌حسن از وزیران کابینه لبنان نیز در این‌باره گفت، «شهید مصطفی بدرالدین زندگی‌اش را در جهاد گذراند و پایانش با شهادت رقم خورد.»
علی‌المقداد از نمایندگان پارلمان لبنان هم تصریح کرد که «شهید بدرالدین پیروزی‌های بزرگی را محقق کرد و امروز از روی شادی برایش گریه می‌کنیم.» سفیر سوریه در بیروت و سخنگوی حشدالشعبی (نیروهای داوطلب مردمی عراق) نیز شهادت فرمانده بزرگ جهادی حزب‌الله لبنان را تبریک گفتند. از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص با اعلام این خبر که اسرائیل احتمالاً در ترور شهید بدرالدین نقش نداشته است به نقل از رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نوشت: «ترور مصطفی بدرالدین یک مژده شادی‌بخش برای اسرائیل است.»

نظر شما