شناسهٔ خبر: 12748285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابراز خرسندی مقامات صهیونیست از ترور و شهادت «ذوالفقار» حزب الله

بیروت – ایرنا – برخی از مقامات رژیم صهیونیستی از ترور و شهادت « مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» فرمانده و مجاهد بزرگ حزب الله در سوریه، ابراز خرسندی و همزمان تلاش کردند تا این رژیم تروریستی را از این جنایت بزرگ مبرا نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رسانه های صهیونیستی به نقل از « ایوب القرا» معاون وزیر امور همکاری های منطقه ای کابینه صهیونیستی ادعا کردند که رژیم صهیونیستی ارتباطی با ترور شهید بدرالدین ندارد.
درهمین حال « یعقوب عمیدرور» افسر احتیاط و رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور شهید ذوالفقار گفت: کشته شدن مصطفی بدرالدین فرمانده ارشد نظامی در حزب الله برای حزب الله یک خبر خوب است.
عمیدرور در عین حال در گفت و گو با رادیو رژیم صهیونیستی ادعا کرد: این خبر خوبی برای اسرائیل است اما اسرائیل همیشه مسئول نیست و ما هنوز نمی دانیم که اسرائیل مسئول کشته شدن مصطفی بدرالدین هست.
وی اضافه کرد: هرگاه و هر بار که امثال بدرالدین که دارای تجربه ها و توانمندی های زیادی هستند از فهرست نیروهائی که اسرائیل در تعقیب آنها است، کم می شوند برای تل آویو بهتر است.
این افسر صهیونیست گفت: هنگامی که در باره منافع ترور امثال بدرالدین بحث می کردیم، یکی از حاضران گفت که آنها مانند بمب هستند و پایانی ندارند، او درست می گفت اما ما تلاش می کنیم تا این بمب ها به پایان برسند.
عمیدرور با تاکید به اینکه« فرماندهان حزب الله بسیار کارآزموده و دارای تجربه های زیادی هستند»، افزود که حزب الله همواره برای فرماندهان ترور شده خود جایگزین های خوبی پیدا می کند و در این زمینه موفق است و « سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله بهترین نمونه است.
روزنامه صهیونیستی « معاریو» هم ترور فرمانده شهید و مجاهد بزرگ حزب الله را « ضربه ای سخت» به ویژه برای فرماندهی نظامی حزب الله خوانده است.
رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: همچنان شرایط کشته شدن فرمانده برجسته نظامی حزب الله لبنان در سوریه پیچیده و مبهم است.
حزب الله لبنان بامداد جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرمانده و مجاهد بزرگ « مصطفی بدرالدین» معروف به « ذوالفقار» که برای نبرد با گروه های تکفیری به سوریه رفته بود،به شهادت رسید.
در این بیانیه تصریح شده است که این فرمانده بزرگ در راس نبرد با طرح آمریکائی صهیونیستی در منطقه بود و در جهاد و رویاروئی با گروه های تکفیری در سوریه عزمی راسخ داشت.
شبکه الجدید لبنان با بیان این که « شهید مصطفی بدرالدین، جایگزین شهید مغنیه در حزب الله بوده است» اعلام کرد که این فرمانده مجاهد در حمله هوائی دشمن صهیونیستی به یک پایگاه حزب الله نزدیک فرودگاه دمشق به شهادت رسیده است.
در ادامه بیانیه حزب الله هم که ساعتی بعد صادر شد، تاکید شده است: اطلاعات دریافتی از تحقیقات اولیه حاکی از انفجاری بزرگ در یکی از مراکز حزب الله نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق است که به شهادت فرمانده بزرگ مصطفی بدرالدین و زخمی شدن تعدادی از همراهانش منجر شده است.
در این بیانیه با بیان اینکه « تحقیقات برای مشخص شدن علت های این انفجار ادامه دارد و نتیجه را به زودی اعلام می کنیم »، خاطرنشان شده است که درصدد هستیم تا مشخص کنیم این انفجار نتیجه یک حمله هوائی ، موشکی و یا توپخانه ای بوده است
علمای شهر صور در جنوب لبنان ، برخی از نمایندگان پارلمان و وزیران دولت لبنان و همچنین « علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه با صدور بیانیه ها و یا اظهارات رسانه ای شهادت ذوالفقار حزب الله را تسلیت گفتند.
قرار است عصر امروز (جمعه) در منطقه غبیری ضاحیه جنوبی بیروت، مراسم تشییع پیکر فرمانده شهید مصطفی بدرالدین برگزار شود.
خاورم ** 1324

نظر شما