شناسهٔ خبر: 1272717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ایران مجازات رژیم صهیونیستی را خواستار شد

خبرگزاری شبستان: جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ریاست جنبش عدم تعهد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع حقوق کودکان در درگیری ها، مجازات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه در نشستی ویژه حقوق کودکان در درگیری های مسلحانه، آخرین وضعیت کودکان در مناطق درگیری جهان را بررسی کرد. سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در این نشست با اشاره به تهاجم وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی که منجر به قتل 501 کودک و زخمی شدن 3000 خردسال در غزه شد، تاکید کرد: این جنایات نباید بدون مجازات بمانند.

 

غلامحسین دهقانی با اشاره به این واقعیت که برغم تلاشهای بین المللی، متاسفانه کودکان هنوز قربانیان اصلی جنگها و مخاصمات مسلحانه هستند، به وضعیت کودکان در سرزمین های اشغالی فلسطین اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار سازمان ملل، در تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل 501 کودک کشته و 3000 کودک زخمی شدند و حداقل 373000 کودک که شاهد این تهاجم وحشیانه بوده اند، در حال حاضر شدیدا نیازمند خدمات روانپزشکی هستند.

 

وی با اشاره به تخریب کامل 22 مدرسه و آسیب دیدگی 219 مدرسه دیگر در جریان حمله صهیونیست ها افزود: اعضای جنبش عدم تعهد با استفاده از این فرصت از جامعه بین المللی می خواهد که مسببان این جنایات و نقض حقوق بشر دوستانه بین المللی در جریان عملیات اخیر رژیم اسرائیل به غزه به مجازات برسند، به مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات پایان داده شود و عدالت برای قربانیان به اجرا درآید.

 

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل درخواست جنبش عدم تعهد از همه طرف های درگیری های مسلحانه را احترام به مصونیت غیر نظامیان و بویژه زنان و کودکان، مدارس و بیمارستان ها و امداد رسانان دانست. در این نشست شورای امنیت 63 کشور و از جمله 15 عضو این شورا در مورد ممنوعیت استفاده از کودکان در جنگ و نیز لزوم حفظ کودکان از جنگ و پیامدهای آن سخنرانی کردند. ریاست ماه سپتامبر شورای امنیت را آمریکا بر عهده دارد.

پایان پیام/

نظر شما