شناسهٔ خبر: 12724507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

كار و اشتغال

صاحب‌خبر -

كاهش 6درصدي حق‌بيمه
به‌نفع جيب مردم
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در حال حاضر مهم‌ترين مساله ما تامين منابع پايدار است، اجراي پزشك خانواده و استقرار نظام ارجاع را يكي از راهكارهاي ادامه طرح تحول نظام سلامت عنوان كرد.
علي ربيعي بااشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در ارديبهشت‌ماه سال93 گفت: طبق نموداري كه از پراكندگي ثروت در كشور وجود داشت درصدي از مردم در سمت راست اين نمودار بسيار ثروتمند بوده و رفتارهاي اقتصادي غيرمتعارفي در اين دهك وجود دارد اما در طرف ديگر اين نمودار درصدي از مردم بسيار فقيرند و چهار تا پنج ميليون نفر آنها در آستانه سوءتغذيه قرار دارند. در ميانه اين نمودار نيز مي‌بينيم كه با 200هزار تومان دهك‌ها جابه‌جا مي‌شوند. طبق مطالعه‌يي كه انجام شده حتي در ميانه اين نمودار يك بيماري باعث مي‌شد كه دهك‌ها جابه‌جا شود.
وزير تعاون، كار و رفاه ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترين مساله ما تامين منابع پايدار است. ما در يك سال 10ميليون نفر را بيمه كرديم. هزينه‌هاي بيمارستاني و سرپايي را تقبل كرديم. پرداخت از جيب مردم را به 6درصد كاهش داديم. طرح تمام‌وقتي پزشكان را ايجاد كرديم و همزمان كتاب ارزش‌هاي نسبي را اجرا و تعرفه‌ها را اصلاح كرديم اين درحالي بود كه زيرساخت‌ها را آماده نكرده بوديم. حال من به‌عنوان مسوول سازمان رفاه شانه‌هايم خرد شده اما هنوز تلاش مي‌كنيم تا طرح تحول سلامت را ادامه دهيم.

ايجاد ۶۸۰هزار فرصت شغلي جديد در كره با افزايش صادرات به ايران
يك انديشكده كره‌يي پيش‌بيني كرد كه از طريق بهبود روابط اقتصادي با ايران حدود ۶۸۰هزار فرصت شغلي جديد در كره ايجاد شود.
به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه خبري كره تايمز، يك انديشكده كره‌يي روز چهارشنبه اعلام كرد، با گسترش مناسبات اقتصادي ايران و كره‌جنوبي طي يك دهه آينده صادرات كره‌جنوبي بيش از 80ميليارد دلار افزايش خواهد يافت.
براساس گزارشي كه توسط انستيتوي تحقيقات اقتصادي كره منتشر شده، پيش‌بيني شده كه در صورت توسعه همكاري‌هاي اقتصادي ايران و كره‌جنوبي در فاصله سال‌هاي2016 تا 2025 صادرات كره‌جنوبي بالغ بر 84.5درصد رشد كند.
بعد از اجرايي شدن توافق هسته‌يي و لغو تحريم‌ها، كره‌جنوبي به‌دنبال تقويت روابط اقتصادي خود با ايران است. اين گزارش حاكي است بخش‌هاي ساخت‌وساز، خودرو، پتروشيمي و زيرساختي از حوزه‌هايي هستند كه كره‌جنوبي مي‌تواند بيشترين بهره‌برداري را در روابط خود با ايران داشته باشد، به‌ويژه پيش‌بيني شده كه صادرات در بخش ساخت‌وساز طي يك دهه آينده به 18.5ميليارد دلار رسيد.
اين انستيتوي كره‌يي همچنين در گزارش خود پيش‌بيني كرده كه از طريق بهبود روابط اقتصادي با ايران حدود 680هزار فرصت شغلي جديد در كره ايجاد شود. اين گزارش از بخش‌هاي ساخت‌وساز و خودرو به‌عنوان حوزه‌هايي كه موجب ايجاد 288 و 154هزار فرصت شغلي خواهند شد، ياد كرده است. اين گزارش براساس تحليل آمارهاي اقتصادي مرتبط با ايران در فاصله سال‌هاي1980 تا 2015ميلادي تهيه شده است. متوسط صادرات سالانه كالاهاي كره‌يي به ايران در فاصله سال‌هاي2009 تا 2015، 4.75ميليارد دلار بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما