شناسهٔ خبر: 12699768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

طرح پيشنهاد ازدواج و دوستي، شيوه اي براي سرقت از زنان جوان

صاحب‌خبر -

گروه حوادث: رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري مردي که پس از دادن پيشنهاد دوستي يا ازدواج از زنان و دختران سرقت کرده بود، خبر داد. در دي ماه سال گذشته خانم جواني با مراجعه به کلانتري 118 ستارخان به مأمورين اعلام کرد که گوشي تلفن همراهش به شيوه کش روي از داخل کيف و در زمانيکه به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودرو 206 بوده مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت به شيوه کش روي» و به دستور شعبه 14 بازپرسي دادسراي ناحيه 2 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکي پرونده پس از حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در فلکه صادقيه منتظر تاکسي بودم که يک دستگاه خودرو پژو 206 مشکي، مسافر سوار مي‌کرد؛ بنده بواسطه آنکه ديرم شده بود، سوار 206 شده و در صندلي سرنشين (صندلي جلو) نشستم. راننده با مسافر صندلي عقب در خصوص آگهي فروش خودروي خود که به گفته خودش در سايت ديوار آگهي کرده بود صحبت مي‌کرد و به اين بهانه شماره تماس خودش را به من و مسافر صندلي عقب داد. در ادامه راه، من در حال بازي کردن با گوشگي تلفن همراه خود بودم که راننده در خصوص گوشي تلفن همراهم چندين سؤال از من پرسيد؛ باتوجه به ادامه سؤالات از سوي راننده خودرو، بنده به ناچار گوشي تلفن همراه خود را داخل کيف گذاشتم اما زمانيکه از ماشين پياده شدم، متوجه شدم که گوشي داخل کيف نيست. به تصور اينکه گوشي تلفن همراهم در داخل 206 جاي مانده، با شماره تماس راننده تماس گرفتم تا به ايشان بگويم که گوشي تلفن همراه در داخل ماشين وي جا مانده اما در کمال تعجب، راننده تنها خنديد و سپس گوشي را قطع و خاموش کرد». در ادامه رسيدگي به پرونده، کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي با انجام اقدامات پليسي موفق به شناسايي متهم بنام «هادي. الف» (متولد 1364) به عنوان يکي از مجرمين سابقه‌دار شدند.

با شناسايي مخفيگاه متهم در منطقه نظام‌آباد و مراجعه کارآگاهان به اين کارآگاهان مشخص شد که هادي به واسطه انجام اقدامات مجرمانه از سوي خانواده‌اش طرد شده و هيچکدام از اعضاي خانواده متهم با وي ارتباطي ندارند.

با شناسايي محل تردد متهم پرونده در خيابان آذربايجان، کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي در روز پنجم ارديبهشت 95موفق به دستگيري متهم و توقيف خودرو 206 وي شدند. با دستگيري و انتقال متهم به پايگاه دوم پليس آگاهي، وي صراحتا به دهها فقره سرقت از زنان جوان در پوشش طرح دوستي و پيشنهاد ازدواج اعتراف کرد. باتوجه به اعتراف صريح متهم به سرقت از زنان جوان در پوشش «طرح دوستي» و «پيشنهاد ازدواج»، کارآگاهان با بررسي پرونده‌هاي مشابه موفق به شناسايي تعداد ديگري از شکات و مالباختگان شدند.

يکي از مالباختگان پس از حضور در پايگاه دوم آگاهي و شناسايي متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در روز ششم دي94 جلوي ايستگاه مترو دانشگاه علم و صنعت به عنوان مسافر سوار يک دستگاه خودرو 206 مشکي شدم که راننده آن در ادامه خودش را بنام تيام معرفي کرد؛ اين شخص در ادامه و با طرح دوستي، شماره تلفن همراه خودش را به من داد و با جلب اعتماد، پس از طي مسيري کوتاه از من درخواست کرد تا براي گرفتن دارو به داروخانه مراجعه کنم؛ به واسطه اعتمادي که در همين مدت زمان کوتاه به اين شخص پيدا کرده بودم، کيف خود را داخل ماشين گذاشتم اما به محض پياده شدن، راننده به سرعت از محل متواري شد و کيف دستي ام حاوي 600 هزار تومان وجه نقد، گوشي تلفن همراه و مدارک شناسايي و... را سرقت کرد».

مالباخته‌اي ديگر نيز در اظهاراتي مشابه به کارآگاهان گفت: «متهم با طرح پيشنهاد ازدواج اعتماد مرا جلب و در دومين ملاقات کيف دستي حاوي 500 هزار تومان وجه نقد، گوشي تلفن همراه و... مرا سرقت کرد».

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «در ادامه رسيدگي به پرونده و باتوجه به اعتراف صريح متهم به انجام سرقت‌هاي مشابه از زنان جوان در پوشش طرح دوستي و پيشنهاد ازدواج و به جهت شناسايي ساير جرايم ارتکابي متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم از سوي مفام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگان که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در منطقه جنت‌آباد – خيابان شاهين شمالي مراجعه کنند».

نظر شما