شناسهٔ خبر: 1269008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر شورای نگهبان در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه:

خط قرمز فتنه در حال شکسته شدن است/ طلحه‌ها و زبیرهای زمان را باید شناخت

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای نگهبان جمهوری اسلامی گفت: کسانی که خط قرمز فتنه را می شکنند، فکر می کنند که راهشان مجدد باز شده است و نقشه های بسیار بدی هم در سر دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله احمد جنتی ظهر امروز(18 شهریور) درگرهمایی منطقه ای ائمه جمعه 16 استان کشور که در محل مجتمع امام رضا(علیه السلام) مشهد برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه به تفسیر و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: تدبر در قرآن کریم برای انسان فواید بسیاری دارد که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: یک مسلمان نمی‌تواند نسبت به اوضاع کشورش بی‌تفاوت باشد، لذا روحانیون و ائمه‌جمعه نیز نباید از اوضاع و احوال کشور ناآگاه باشند.

 

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که از سال 88 تا به امروز بارها تاکید شده است که فتنه خط قرمز است، خاطرنشان کرد: بارها مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که فتنه خط قرمز نظام است اما جای تعجب دارد که برخی هنوز فتنه را درک نکرده‌اند و نمی فهمند چیست.

 

وی ادامه داد: در حالی که مقام معظم رهبری برای چندمین بار در دیدار اخیرشان به این موضوع تاکید کردند که فتنه خط قرمز نظام است، اما با این حال برخی یا متوجه این موضوع نشده‌اند یا نخواسته‌اند که متوجه شوند.

 

آیت‌الله جنتی با بیان این که در حال حاضر این خط قرمز در حال شکسته شدن است، اضافه کرد: کسانی که خط قرمز فتنه را می شکنند، فکر می کنند که راهشان مجدد باز شده است و نقشه های بسیار بدی هم دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش فردی در یکی از استا‌ن‌ها در یک جمع آموزشی گفته بود که با توافق هسته ای مردم به پوچ بودن رهبری ایمان می آورند و به‌زودی مجلس را در دست می‌گیریم و آن وقت زمان حصر رهبری و آزادی سران فتنه است.

 

دبیر شورای نگهبان ابراز داشت: البته این فرد این سخنان را در یک جمع خصوصی و در خفا و با ترس و لرز مطرح نکرده است بلکه در یک جمع آموزشی گفته است.

 

وی با تاکید بر این که ما باید طلحه‌ها و زبیرها، معاویه‌ها و عمروعاص‌های زمان را بشناسیم، اضافه کرد: به‌حمدلله مقام معظم رهبری در مقابل فتنه و نفاق ایستاده‌اند و بسیجی‌صفتان جان‌برکف، گوش به فرمایشات ایشان هستند و با این که این خطر بزرگ نیست اما خیلی هم کوچک نیست و باید آن را دفع کرد.

 

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: اصحاب قلم، بیان و رسانه به جهت این که گوش مردم با آنهاست باید در جهت دفع این خطر گام بردارند.

 

ایشان در پایان خطر ثروت‌اندوزی را یکی از  خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کند، عنوان کرد و افزود: عد‌ه‌ای در این مملکت کارشان جمع کردن ثروت شده است.

 

پایان پیام/

 

نظر شما