شناسهٔ خبر: 12595076 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد:

دعوت از رهبر معظم انقلاب برای بازدید از نمایشگاه كتاب

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نامه ارسالی به رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر دعوت از ایشان برای بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران اشاره كرد و گفت: از معظم له دعوت كردیم افتخار حضور در نمایشگاه امسال را بدهند و ضمن دیدار با ناشران و اصحاب قلم از بخش های مختلف بازدید كنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی جنتی عصر جمعه با حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر و به سئوالات آنان پاسخ گفت.
وی در خصوص حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه كتاب افزود: حضور ایشان در این نمایشگاه همه ساله موجب دلگرمی و تشویق همگان به كتاب و كتابخوانی است.

** خواسته های وزارت ارشاد در نمایشگاه مهیا شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال كه خواسته های وزارت ارشاد در نمایشگاه امسال مهیا شده، گفت: انصافاً شهرداری تهران و مجموعه كاركنان آن با تمام نیرو و امكانات همكاری لازم را مبذول داشته و عمده آنچه را كه می خواستیم، فراهم كردند.
به گفته وی، سالن ها، راه اندازی مترو، محوطه سازی، ایجاد سالن های سرپوشیده و حتی خرید برخی امكانات از خارج كشور از جمله این موارد به شمار می آید.

** مشكل عمده ای در نمایشگاه نداریم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشكلاتی كه در نمایشگاه به چشم می خورد، اظهار داشت: به جز قطعی مقطعی برق كه آن هم برطرف شده، مشكل عمده ای در نمایشگاه امسال نداریم.
جنتی افزود: مقداری در ورودی ها و خروجی های مترو مشكلاتی وجود داشت؛ آن هم به خاطر این است كه عده ای نمی دانند چند ورودی به نمایشگاه تعبیه شده و از طرفی هم برخی راه های رسیدن به غرفه ها را قبل از ورود مطالعه نكرده و لذا در برخی مبادی تراكم جمعیت وجود دارد.
بر اساس گفته وی، به هر جهت وجود مشكلات كوچك در نمایشگاه امسال كه برای نخستین بار آن هم در محلی جدید كه تجربه قبلی نداشته برگزار می شود، امری بدیهی است؛ به عنوان مثال اگر شخصی خانه ای جدید بخرد كه نوساز باشد تا این خانه به حالت استفاده مفید در آید مشكلات كوچكی در آن دیده می شود؛ لذا در این نمایشگاه نیز تمام امكانات برای برطرف كردن مشكلات احتمالی در نظر گرفته شده است.

** نمایشگاه شهر آفتاب مختص كتاب نیست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینكه نمایشگاه شهر آفتاب مختص كتاب نیست، گفت: از این پس تمامی نمایشگاه های بین المللی میهمان این محل خواهند بود و شهرداری تهران میزبان برپا كنندگان این نمایشگاه ها می شود.
جنتی افزود: بالاخره در نخستین سال راه اندازی ساختمان جدید یا مجموعه ای با این عظمت مشكلاتی هرچند اندك وجود خواهد داشت؛ اما آنچه مسلم است اینكه در كوتاه ترین زمان آنها مرتفع شده و مشكل خاصی وجود نخواهد داشت.

** استقبال چشمگیر بازدیدكنندگان
عضو كابینه دولت یازدهم به یكسری نگرانی های ناشران و برخی افراد كه به استقبال كم از نمایشگاه به علت محل برگزاری آن باز می گشت، اشاره كرد و گفت: من در همان ابتدا با اطمینان به آنان گفتم كه این نمایشگاه با توجه به محل قرارگیری و راه اندازی خطوط مترو و در نظر گرفتن سایر امكانات مانند 12هزار محل پارك برای خودروهای شخصی و همچنین ایجاد و راه اندازی خطوط اتوبوسرانی مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
جنتی یادآور شد: 61 درصد از بازدیدكنندگان با وسایل مختلف از تهران آمده و 39 درصد از استان ها و شهرستان ها هستند؛ پیش بینی ما این است كه امسال همانگونه كه ملاحظه می فرمایید استقبال چشمگیر و بیشتر از سال های گذشته باشد.

** كتب مشكل دار جمع آوری می شوند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال كه آیا كتب مشكل داری در نمایشگاه وجود داشته كه منجر به جمع آوری شده باشد، گفت: چنین چیزی گزارش نشده است؛ قبلا ضوابط، آیین نامه ها و مقررات به تمامی ناشران و كسانی كه اینجا غرفه دارند اعلام و تأكید شده؛ لذا در صورت توزیع یا فروش كتاب های مشكل دار، چه در بخش بین الملل و چه در داخل، این كتاب ها با نظارت و ارزشیابی كامل جمع آوری خواهند شد.

** رونمایی از كارت هنر
وی در پاسخ به خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره رونمایی از كارت هنر گفت: كارت هنر روزهای آینده در این نمایشگاه در بخش رسانه های دیجیتال رونمایی خواهد شد.
جنتی این كارت را مفید و مثمر ثمر برای اهالی هنر و هنرمندان دانست.
بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران با حضور 1700 ناشر داخلی و 130 ناشر خارجی در 170 غرفه برگزار می شود.
این نمایشگاه با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ساعت 10 تا 20 روزهای 15 تا 25 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار می شود؛ این مجموعه در اتوبان خلیج فارس (عوارضی اتوبان تهران - قم)، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
فراهنگ**1355**9362**1569

نظر شما