شناسهٔ خبر: 1257350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

قائم مقام وزیر کشور: دستگاه دیپلماسی تذکرات لازم را به پاکستان می دهد

صاحب‌خبر -

قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به عملیات تروریستی اخیری که در منطقه سراوان رخ داده بود، اظهار کرد: از سوی دستگاه دیپلماسی تذکرات لازم به دولت پاکستان داده می‌شود.



به گزارش جماران به نقل از ایسنا، حسینعلی امیری، سخنگو و قائم‌مقام وزیر کشور بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم ختم همشیره محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات تروریستی اخیری که در منطقه مرزی سراوان توسط برخی گروه‌های تروریستی پاکستان صورت گرفته با تاکید بر اینکه ما هیچ مشکلی در مرزهای بین‌المللی خود نداریم، اظهار کرد: در مرزهای بین‌المللی ایران هیچ مشکلی وجود ندارد و در آنجا هماهنگی و همدلی میان نیروهای امنیتی، انتظامی به‌ویژه سپاه پاسداران که مسئولیت امنیت منطقه را بر عهده دارد کاملاً برقرار است.



وی با بیان اینکه مشکل مرزها این است که متأسفانه پاکستان در خاک خود حاکمیتی ندارد. ما بارها به پاکستان گفته‌ایم که باید در خاک خود اعمال حاکمیت کند و اجازه ندهد از داخل خاک پاکستان عملیات‌های ایذایی و تروریستی علیه کشور ما انجام بگیرد.



امیری با اشاره به تشکیل کمیته مرزی مشترک خاطرنشان کرد: در همین راستا کمیته‌ مرزی مشترکی فعال خواهد شد و همچنین از سوی دستگاه دیپلماسی نیز تذکرات لازم برای اینکه اجازه ندهند که از خاک پاکستان علیه کشور ما استفاده داده شود، داده می‌شود.



قائم‌مقام وزیر کشور با اشاره به اظهارات وزیر کشور در مورد بازداشت چند نفر از افراد وابسته به گروهک تروریستی داعش در خاک ایران گفت: کشور ایران کشور وسیعی است و واصلی میان افغانستان و پاکستان و عراق به شمار می‌آید به همین دلیل اگر چنانچه کسی بخواهد از کشور ما عبور کند اتفاق عجیبی رخ نمی‌دهد اما آنچه که در این موضوع حائز اهمیت است، اشراف اطلاعاتی و دقت نظر نیروهای امنیتی و انتظامی کشور است که به لطف خدا این اشراف به طور کامل وجود دارد.



امیری با تاکید بر اینکه داعش به هیچ وجه برای کشور ما تهدیدی به‌شمار نمی‌آید اظهار کرد: خوشبختانه دوره داعش رو به اتمام و افول است. داعش ابتدا در خاک سوریه و عراق تحرکاتی از خود نشان می‌داد اما اندک‌اندک زمین گیر شدند و اکنون نیز در حال عقب‌نشینی هستند.



وی در پایان با تاکید بر اینکه تاریخ مصرف به سر رسیده است، گفت: ارتش و نیروهای مردمی عراق در حال به عقب راندن نیروهای داعشی هستند و زمان زیادی طول نخواهد کشید که شاهد جمع شدن داعش در منطقه باشیم.

نظر شما