شناسهٔ خبر: 1255337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر عامل مرکز فوریت‌های پزشکی کردستان:

فراهم بودن ۹۰ درصد توانمندی‌های پزشکی استان برای درمان اتباع خارجی

تمام تخصص‌های پزشکی و درمانی در استان کردستان خصوصا شهر سنندج آماده ارائه خدمات پزشکی به اتباع ورودی به کردستان هستند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل مرکز فوریت‌های پزشکی کردستان گفت: ۹۰ درصد توانمندی‌های پزشکی در سطح استان کردستان برای پذیرش و درمان اتباع خارجی کشور عراق مهیا و فراهم است.

به گزارش ایلنا، سعید بیگلری افزود: اگر شرایط لازم برای ورود گردشگران و اتباع خارجی از جمله سهولت در ورود از مرز باشماق، ارایه اطلاعات در خصوص مراکز درمانی استان و نحوه خدمات رسانی توسط دفا‌تر خدمات مسافرتی و گردشگری استان، اطلاع رسانی و تبلیغات فراهم شود بیماران اتباع کشور عراق بیشتر و راحت‌تر وارد استان خواهند شد و قطعا شمار آمبولانس‌های خصوصی برای خدمات رسانی نیز بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌ها و دفا‌تر خدمات گردشگری استان می‌توانند در بحثپذیرش و دریافت هزینه‌های مناسب، اتباع خارجی را یاری کنند که این امر نیازمند اطلاع رسانی و نحوه پذیرش آن‌ها است چنین شرایطی هم جذب گردشگر را فراهم می‌کند و هم بیماران کمتر به سمت کشورهایی همچون اردن، ترکیه و کویت خواهند رفت.

بیگلری اظهار کرد: تمام تخصص‌های پزشکی و درمانی در استان کردستان خصوصا شهر سنندج آماده ارائه خدمات پزشکی به اتباع ورودی به کردستان هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان هم در خصوص ظرفیت‌های توریسم درمانی استان کردستان گفت: گردشگری سلامت مجموعه‌ای از خدمات مشتمل بر خدمات سلامتی، گردشگری، مدیریت، آموزشی، بازاریابی، حمل و نقل، امور گمرکی، بیمه، تبلیغات، تسهیل در امر ورود و خروج گردشگران است.

آرمان وطن دوست افزود: گردشگری سلامت با هدف توسعه مبادلات بازرگانی در حوزه سلامت در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی، توسعه صادرات، کسب در آمد ارزی، تبادل و انتقال دانش فنی و فناوری‌های پیشرفته صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه به بخش‌های مختلف گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت شامل گردشگری پزشکی، گردشگری طبیعت درمانی و گردشگری تندرستی است که استان کردستان به دلیل دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متناسب با گردشگری سلامت می‌تواند در این حوزه گردشگر جذب کند.

رییس جامعه هتلداران استان کردستان نیز در این ارتباط گفت: اگر قابلیت‌های پزشکی و درمانی در استان کردستان بررسی و اطلاع رسانی شود می‌تواند اتباع خارجی بیشتری را در حوزه پزشکی وارد استان کرد.

عبدالحمید حمیدی افزود: ما در بحثاسکان، هتل‌ها، مه‌مان پذیر‌ها و مسافرخانه‌ها را با امکانات لازم در اختیار اتباع خارجی که برای درمان و طبابت وارد استان می‌شوند، قرار داده‌ایم.

وی در ادامه به ایجاد هتل آپارتمان‌ها اشاره کرد و افزود: می‌توان با ایجاد هتل آپارتمان در کردستان به اتباع خارجی عراقی که برای درمان وارد استان می‌شوند خدمات ارایه داد و با این کار می‌توان کمک شایانی به گردشگری سلامت کرد.

استان کردستان هم اکنون بیش از ۳۰ بیمارستان، درمانگاه وپلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دارد.

نظر شما