شناسهٔ خبر: 12527155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در دیدار دبیرکل وزارت خارجه فرانسه؛

ظریف: انتظار داریم1+5 گامهای موثر در زمینه عینیت بخشیدن به مراودات بانکی بردارند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران تعهدات خود در چارچوب توافق با 1+5 را به درستی اجرا کرد و اینک انتظار داریم تا تمامی طرف ها به طور عملی گام های موثر را در زمینه عینیت بخشیدن به مراودات بانکی بردارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز -دوشنبه- در دیدار «کریستین ماسه» دبیرکل وزارت خارجه و توسعه بین الملل فرانسه روابط دو کشور و تحولات منطقه را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار پیرامون چشم انداز مناسبات دو کشور نیز اظهار داشت: روند مناسبات دو کشور در چارچوب نتایج سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه، آثار خوبی برای توسعه مناسبات دو کشوردر بر داشته است.

*ما دائما به رایزنی با ایران نیازداریم

«کریستین ماسه» دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه پیرامون مناسبات دو کشور گفت: ما شاهد تحرک خوبی در نتیجه دیدارها و رایزنی های روسای جمهوری دو کشور هستیم و توافقات فرانسه و ایران در زمینه های مختلف اقتصادی به ویژه صنایع هوائی،ریلی، خودرویی می تواند آثار عملی در تحرک بخشیدن به مراودات بانکی و رفع موانع موجود به همراه داشته باشد.

وی درخصوص مسائل منطقه ای از جمله سوریه و عراق، نقش جمهوری اسلامی ایران را به عنوان بازیگر مهم در پیشبرد تحولات جاری منطقه حائز اهمیت قلمداد کرد و گفت: ما دائما به رایزنی با ایران نیازداریم.

نظر شما