شناسهٔ خبر: 12518242 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

درگیری های خیابانی در پاریس فرانسه

پلیس فرانسه در پاریس، با معترضان در تظاهرات روز جهانی کارگر درگیر و برای سرکوب آنها به خشونت متوسل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛  این روزها در شهرهای مختلف فرانسه هر تظاهراتی که برگزار می شود، با درگیری پلیس با معترضان در شهرهای مختلف همراه می شود.
 
تظاهرات روز جهانی کارگر در فرانسه معمولا هر سال به صورت جشن کارگری برگزار می شد اما امسال اعتراض ها و نارضایتی ها میدان نسیون پاریس را به میدان نبرد واقعی تبدیل کرد.

پلیس فرانسه با توسل به خشونت و گاز اشک اور این بار هم با معترضان برخورد کرد.

یکی از تظاهرات کنندگان در این باره گفت: فقط برای تظاهرات و مخالفت آمدیم و پلیس هم از قدرتش برضد ما استفاده کرد ،حق قانونی ماست که با این قانون مخالفت کنیم ، ایا ما واقعا در یک دموکراسی هستیم؟

معترض دیگری هم در حالیکه چهره خود را پوشانده بود گفت: چندین هفته است که مردم برضد این لایحه تظاهرات می کنند قانونی که منحصرا به نفع کارفرمایان است ، تظاهرات ادامه دارد سرکوب پلیس رو هم می بینید که تنها جواب دولت است.

معترضان همچنان به لایحه اصلاح قانون کار اعتراض و قصد دارند با تظاهرات دولت سوسیالیست فرانسه را به عقب نشینی و پس گرفتن این لایحه وادار کنند.

دولت فرانسه گفته است عقب نشینی نخواهد کرد و در مقابل هم اتحادیه های کارگری، دانشجویی و دانش آموزی به نپذیرفتن این لایحه تاکید می کنند.

این لایحه ظاهرا با افزایش ساعات کار حق اخراج را در شرایط بد اقتصادی به کارفرمایان داده است.

پییر لوران رئیس یکی از اتحادیه های فرانسه که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت: این همبستگی همگانی دنباله دار خواهد بود، این فشارها وجود خواهد داشت مشخص است که حقوق بگیران و کارکنان این قانون را نخواهند پذیرفت، ما این مبارزه را رها نخواهیم کرد.

در این تظاهرات سه هزار نیروی ویژه پلیس با تجهیزات کامل برای مقابله با معترضان بکار گرفته شده بودند.

در اعتراض های اخیر، دولت فرانسه و مخالفان پاسخ یکدیگر را با گاز اشک اور و پرتاب سنگ می دهند و واقعا مشخص نیست این روش گفتگو در فرانسه تا چه زمانی کارساز خواهد بود.

 

دانلود

 

نظر شما