شناسهٔ خبر: 12495113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تخلیه‌‌ و‌ بارگیری نخستین کشتی «لاینر خط RCLتایلند» در بزرگترین بندر تجاری ایران

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی‌، ابراهیم ایدنی اظهار داشت: خط کشتیرانی RCL از خطوط لاینر کانتینری در دنیا است که کالا را به صورت مستقیم و بی واسطه وارد بنادر می‌کند.

وی به مشخصات نخستین کشتی متعلق به این خط لاینری با نام Diaporos پهلوگرفته در بندر شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کشتی٣٠٠ متر طول و ١١.٨ متر آبخور داشت و در شمار کشتی‌های اقیانوس پیما است که در سال ٢٠٠١ ساخته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت این کشتی‌‌ را 6 هزار و ٦٢٧ TEU اعلام کرد و گفت: ٥٣١TEU  کانتینر صادراتی و یک‌هزار و ٢٧ TEU نیز کانتینر وارداتی در اسکله شمار ٥ ترمینال یک این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گفته ایدنی، رقم عملیات تخلیه و بارگیری ٧٥ کانتینر در ساعت برای این کشتی رقم خورد که مطابق با ‌ارقام استاندارد در بنادر پیشرفته دنیا است.

این مقام مسئول اضافه کرد: کشتی Diaporos از بندر جبل علی امارات وارد بزرگترین بندر تجاری ایران شده بود که عملیات تخلیه و بارگیری آن در مدت کمتر از ٢٢ ساعت در بندر شهید رجایی به پایان رسید و این بندر را به مقصد بندر کائوسینگ تایوان ترک کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان کاهش مدت زمان حمل و نقل و هزینه تمام شده کالا و افزایش اشتغال برای فعالان بندری و گمرکی را از جمله مزایای این تردد مستقیم خطوط لاینر به بنادر ایران عنوان کرد.

شایان ذکر است، خط کشتیرانی RCL تایلند که از خطوط معتبر کشتیرانی دنیاست، تحت پرچم لیبریا به آب‌های ایران تردد خود را از سر گرفت.

‌بندر شهید رجایی با بهره مندی از ٤٠ پست اسکله سریع ترین مسیر دریایی برای کشتی ها در کریدور شمال-جنوب است.

این بندر با برخورداری از ١٨ دستگاه جرثقیل بزرگ کانتینر، ٩٣ ترانس تینر صفافی و ٢٤٠٠ هکتار پسکرانه توانسته به واسطه خدمات برتر، ارزش افزوده جهانی ایجاد کند.

‌نتهای پیام/ب

برچسب‌ها:

نظر شما