شناسهٔ خبر: 1248679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

واليبال قهرماني جهان| گام محکم ايران با شکست استراليا

تيم ملي واليبال ايران در نخستين بازي خود در مرحله دوم رقابت‌هاي قهرماني جهان برابر استراليا به پيروزي رسيد.

صاحب‌خبر -

تيم ملي واليبال ايران در ششمين ديدار خود در مسابقات قهرماني جهان و اولين ديدار در مرحله دوم اين رقابت‌ها از ساعت 22:55 به مصاف تيم ملي استراليا رفت و توانست با حساب 3 بر يک حريف خود را شکست دهد. شاگردان کواچ در اين مسابقه در ست‌هاي اول، دوم و چهارم با نتايج 25 بر 23، 25 بر 21 و 25 بر 17 حريف خود را شکست دادند و ست سوم مسابقه را با نتيجه 25 بر 21 به حريف خود واگذار کردند؛ جمع امتيازهاي ايران با اين نتيجه به عدد 8 رسيد.

اسلوبودان، کواچ سرمربي تيم ملي براي اولين بازي دور دوم قهرماني جهان سعيد معروف، سيد محمد موسوي، مهدي مهدوي، شهرام محمودي، فرهاد قائمي، فرهاد ظريف، مجتبي ميرزاجانپور، ميلاد عبادي‌پور، امير غفور، آرمين تشکري، عادل غلامي، پوريا فياضي را انتخاب و معرفي کرد. اين ترکيب همان ترکيب آغاز کننده دور مقدماتي براي بازي با ايتاليا و امريکا بود و به اين ترتيب سامان فائزي و عبدالرضا عليزاده از روي سکو بازي را تماشا کردند.

ايران در حالي پا به مرحله دوم پيکارهاي قهرماني جهان گذاشته که از ديدارهايش مقابل سه تيم ديگر همگروه راه يافته‌اش به مرحله دوم؛ يعني آمريکا، ايتاليا و فرانسه 5 امتياز گرفته، در حالي‌ که استراليا از همگروهانش در مرحله دوم؛ يعني لهستان، صربستان و آرژانتين امتيازي نگرفته و بدون امتياز در قعر جدول گروه E در مرحله دوم ايستاده است؛ ايران نيز با احتساب 5 امتيازش پيش از اين مسابقه در رده چهارم جدول قرار داشت.

کانگوروها براي ششمين بار پا به مسابقات قهرماني جهان گذاشته‌اند؛ اين تيم در سال 1982 در رده 22، در سال 1998 در رده 16، در سال‌هاي 2002 و 2010 در رده 19 و در سال 2006 در رده 21 جهان قرار گرفت.

ملي‌پوشان ايران در دومين ديدار خود در مرحله دوم رقابت‌هاي قهرماني جهان روز پنج‌شنبه از ساعت 19:10 برابر آرژانتين قرار مي‌گيرند؛ تيمي که هدايت آن برعهده ولاسکو، سرمربي سابق تيم ملي ايران است.

نظر شما