شناسهٔ خبر: 12478258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پس از پایان یافتن دور دوم انتخابات؛

چه کسانی از استان مرکزی به صندلی های سبز بهارستان تکیه می زنند؟+جدول و نمودار گرایش

پس از یک هفته تبلیغات امروز نتایج دور دوم نیز از سوی شکر الله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اعلام شد. با این اوصاف نتیجه نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی در ۷ اسفند ماه سال گذشته در حالی به دور دوم کشیده شد که از مجموع ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف سه حوزه در دور اول مشخص نشد.


بنا بر اعلام ستاد انتخابات، دور دوم انتخابات در دهم اردیبهشت ماه امسال، کاندیدا های این حوزه ها بار دیگر رقابت تنگاتنگ و نفس گیری را به نمایش گذاشتند. پس از یک هفته تبلیغات امروز نتایج دور دوم نیز از سوی شکر الله حسن بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اعلام شد. با این اوصاف نتیجه نهایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است.

نمایندگان اصولگرا با رنگ زرد، اصلاح طلب با رنگ آبی، اعتدالیون با رنگ بنفش و مستقلین با رنگ لیمویی مشخص شده است.اسامی پررنگ تر در دور اول انتخاب شدند.
حوزه انتخابیه تعداد کرسی نامزدها تعداد آرا نامزد گرایش
اراک، کمیجان و خنداب ۲ علی اکبر کریمی ۱۰۳۲۳۴ اصولگرا
مهدی مقدسی ۸۸۰۹۴ اصلاح طلب
شازند ۱ علی ابراهیمی ۲۳۵۳۶ اصلاح طلب
دلیجان و محلات ۱ علیرضا سلیمی ۱۱۴۷۰ اصولگرا
ساوه و زرندیه ۱ منصوری ۳۶۲۶۴ اصلاح طلب
خمین ۱ محمد ابراهیم رضایی ۲۲۶۶۴ اصولگرا
تفرش، آشتیان و فراهان ۱ محمد حسینی ۱۳۰۴۲ مستقل

بنابر این گزارش نمودار دایره ای گرایشات سیاسی نمایندگان استان مرکزی در مجلس دهم شورای اسلامی بر اساس تعداد بدین شکل است.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما