شناسهٔ خبر: 12474580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

منتخبان مردم رشت در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم مشخص شدند

ایرنا

صاحب‌خبر -

بر اساس اطلاعيه شماره 137 ستاد انتخابات كشور، منتخبان حوزه انتخابيه رشت در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه موفق به كسب اكثريت نسبي آراي صحيح در اين حوزه انتخابيه شده اند، اعلام شد.
بر اساس اين اطلاعيه، اسامي منتخبان مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي كه موفق به كسب اكثريت نسبي آراي صحيح در حوزه انتخابيه شده اند، به شرح ذيل اعلام است؛
در حوزه انتخابيه رشت جبار كوچكي نژاد با كسب 54 هزار و 316 رأي و محمدصادق حسني جوريابي با كسب 50 هزار و 406 رأي از مجموع 127 هزار و 516 آراي صحيح مأخوذه به مجلس راه يافتند.
524 شعبه اخذ رأي در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در شهرستان رشت در نظر گرفته شده بود.
در مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، 692 هزار و 778 نفر واجد شرايط شركت در انتخابات در شهرستان رشت بودند.
در مرحله اول از دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در گيلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابيه گيلان، 10 نماينده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار به مرحله دوم كشيده شد.
در حوزه انتخابيه رشت در دور اول انتخابات، يك نامزد با كسب حد نصاب آراء به مجلس راه يافت و چهار نامزد ديگر براي كسب دو كرسي باقيمانده در اين حوزه در دور دوم با يكديگر به رقابت پرداختند.
استان گيلان با افزون بر 14 هزار كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر دو ميليون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماينده در مجلس شوراي اسلامي دارد كه از اين تعداد، سه كرسي نمايندگي مربوط به شهرستان رشت است.
7294/2007

نظر شما