شناسهٔ خبر: 12473353 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر فروش نشر چشمه:

گودال مالی ناشران در نمایشگاه کتاب تهران پر می‌شود

مدیر فروش نشر چشمه گفت: همکاران ما معمولا در طول روزهای سال گودال‌های مالی خود را به امید پرشدن آن در نمایشگاه کتاب تهران، حفر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مدیر فروش نشر چشمه گفت: همکاران ما معمولا در طول روزهای سال گودال‌های مالی خود را به امید پرشدن آن در نمایشگاه کتاب تهران، حفر می‌کنند.

روزبه کیائیان، مدیر فروش نشر چشمه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ایسنا، اظهارکرد: نمایشگاه کتاب تهران همواره عصای دست ناشران بوده و هست و در طول سال نگاه‌های آنان به فروش و جذب نقدینگی در نمایشگاه کتاب تهران است.

وی درباره برگزاری بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب عنوان کرد: پیش‌بینی ما در ابتدا این بود که در نمایشگاه پیش‌رو با ریزش 20 تا 30 درصدی مراجعین روبرو شویم تا زمانی که من مکان برگزاری نمایشگاه کتاب امسال را از نزدیک دیدم. شهر آفتاب با تهران فاصله چندانی ندارد و با توجه به وجود دوخط مترو و امکانات این مجموعه پیش‌بینی‌ام بسیار مثبت‌تر از گذشته است.

کیائیان با اشاره به گرایش عمومی مردم به سینماها و مراکز هنری در نوروزامسال، افزود: در نوروز امسال رکورد فروش سینماها افزایش یافت و مراکز هنری و فرهنگی با استقبال نسبتا خوبی روبرو شدند، از طرفی بیلان فروش کتاب هم بهتر شد. از این‌رو به نظر می‌رسد که احتمالا یک لایروبی فرهنگی در بین مردم رخ داده و به تبعیت از آن رویدادی مانند نمایشگاه کتاب تهران نیز می‌تواند رونق خوبی داشته باشد.

این فعال حوزه نشر در ادامه به مشکلات نشر در کشور پرداخت و گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل نشر کتاب در کشور، کتاب نخواندن مردم است. به عنوان مثال در سال‌های گذشته مسابقات کتابخوانی به بهانه‌های مختلف در مدارس، دانشگاه‌ها و بسیاری نهادهای دیگر برگزار می‌شد و مشوق خوبی برای عادت کردن مردم به مطالعه بود.

وی با اشاره به مشکلات فروشگاه‌داری در حوزه کتاب، افزود: بسیاری از کتاب فروشی‌ها برای تامین درآمد فروشگاه ناگزیر هستند اقلام هنری و نوشت‌افزار را به سبد فروش خود اضافه کنند که اغلب سود آن‌ها بیشتر از سود کتاب است و عرضه آن‌ها در کنار کتاب در کتاب‌فروشی‌ها می‌تواند به بهتر دیده شدن و فروش کتاب نیز کمک کند. اما در نهایت داشتن کتاب‌فروشی می‌تواند از عوامل مهم موفقیت یک ناشر باشد.

45 عنوان جدید نشر چشمه در نمایشگاه

مدیر فروش نشر چشمه درباره فعالیت نشر چشمه در نمایشگاه کتاب امسال بیان کرد: نشر چشمه 45 عنوان کتاب جدید با موضوعات مختلف دارد که امیدواریم که این کتاب‌ها با استقبال خوانندگان روبرو شود.

کیائیان به انتشار کتاب تازه محمود دولت‌آبادی نیز پرداخت و گفت: کتاب "بنی‌آدم" اثر محمود دولت‌آبادی پیش از نوروز چاپ و به بازار عرضه شد که چاپ نخست آن به پایان رسید و چاپ دوم آن در نمایشگاه کتاب تهران در دسترس علاقمندان است.

انتهای پیام

نظر شما