شناسهٔ خبر: 12472594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام نتایج سه حوزه باقیمانده تا ساعاتی دیگر

رییس ستاد انتخابات کشور گفت : هم اکنون نتایج 52 حوزه اعلام شده و نتایج سه حوزه دیگر هم مشخص شده است که پس از تنظیم صورتجلسه اعلام خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه در مرحله اول انتخابات 62 درصد از واجدان شرایط در انتخابات مشارکت کردند گفت: پایین آمدن سطح مشارکت در مرحله دوم طبیعی است اما با این وجود 59 درصد از کسانیکه در دور اول انتخابات رای دادند در مرحله دوم نیز پای صندوقهای رای آمدند.
محمد حسین مقیمی در نشست با خبرنگاران با اعلام پایان شمارش آرای انتخابات در 55 حوزه انتخابیه گفت: شمارش آرا از یک بامداد شنبه آغاز شد و بجز سه حوزه انتخابیه صورتجلسه 52 حوزه انتخابیه با همکاری هیئت های اجرایی و نظارت، نهایی و پس از ارسال به وزارت کشور از طریق صدا و سیما اعلام شد.
وی گفت: در مورد سه حوزه باقی مانده نیز منتظر نهایی شدن صورتجلسه ها هستیم و نتایج آنها به زودی اعلام خواهد شود.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: از مجموع 68 نماینده ای که در مرحله دوم باید انتخاب می شدند تا کنون اسامی 64 نفر اعلام شده و فقط اسامی 4 نفر از سه حوزه انتخابیه باقی مانده است.
مقیمی گفت: از این تعداد 4 نفر خانم و بقیه آقا هستند و کمترین سن 32 سال و بیشترین سن 66 سال است و از مجموع منتخبان 5 نفر اهل سنت هستند .
رییس ستاد انتخابات کشور افزود: مدارک تحصیلی منتخبان شامل سه نفر لیسانس که قبلا سابقه نمایندگی داشتند ، 35 نفر فوق لیسانس ،‌23 نفر دکتری و سه نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند .
آقای مقیمی با تشریح روند برگزاری انتخابات از فروردین 94 تاکنون و تاکید دست اندرکاران برگزاری انتخابات بر رعایت حق الناس ، اجرای قانون ،‌ تامین نیازمندیهای انتخابات و همچنین رعایت اصل بی طرفی گفت: این انتخابات در تمامی مناطق کشور از جمله مناطق مرزی ،‌شهری و روستایی بدون هیچ گونه مشکل امنیتی برگزار شد و وزارت کشور تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفته بود .
آقای مقیمی گفت: یک میلیون نفر عوامل اجرایی در دور  اول و 330 هزار نفر عوامل اجرایی در مرحله دوم در برگزاری انتخابات کمک کردند و 65 هزار بازرس وزارت کشور نیز بر صندوق های رای نظارت داشتند و من از همه عوامل اجرایی و نظارتی امنیتی انتظامی و رسانه ها که در خلق این حماسه مشارکت داشتند تشکر می کنم.
رییس ستاد انتخابات کشور درخصوص گزارش برخی تخلفات در روند انتخابات گفت: باید دید که تخلف چقدر می تواند در انتخابات اثر داشته باشد و اگر مواردی مانند خرید و فروش رای گزارش شده باشد حتما در شورای نگهبان بررسی و متخلفان احضار و دستگیر می شوند و اگر تخلف ثابت شود طبق مقررات رفتار خواهد شد.
آقای مقیمی همچنین درباره اظهارات آقای حداد عادل درباره مداخله دولتی ها در انتخابات گفت: طبق قانون کارمندان دولت در ساعات غیر اداری منعی برای فعالیت انتخابات ندارند اما استفاده از امکانات اداری برای کارکنان دولت ممنوع است.
وی تاکید کرد:کارکنان دولت نباید در تبلیغات انتخاباتی از امکانات دولتی و نام حقوقی خود استفاده کنند و همچنین کارکنان دولت به عنوان یک فرد حقیقی در ساعات غیر اداری و یا مرخصی می توانند فعالیت انتخاباتی داشته باشند که البته این موضوع برای هیاتهای اجرایی و نظارتی ممنوع است .
رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال جابجایی برخی مدیران وزارت کشور از جمله فرمانداران و بخشداران گفت: انتخابات در 207 حوزه انتخابیه به صورت شکوهمند برگزار شد و بجز یک مورد که هنوز نتیجه آن مشخص نیست همه حوزه ها مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و هیچ مشکلی نداشتیم .
وی افزود: انشاالله نتایج دور دوم نیز مورد تایید شورای نگهبان قرار خواهد گرفت و من از همه مسئولان برگزاری انتخابات تشکر می کنم .
معاون سیاسی وزیر کشور افزود: وقتی انتخابات خوب برگزار شده است دلیلی برای برکناری مدیری بخاطر انتخابات وجود ندارد اما اگر فرماندار یا بخشداری به دلیل ناتوانی انجام وظیفه خود را نداشته باشد موضوع دیگری است.

نظر شما