شناسهٔ خبر: 1246488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئيس جمهور: اعلام آمادگي ايران براي توسعه همکاري‌هاي علمي و دانشگاهي با تاجيکستان

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/19
رئیس جمهور عصر چهارشنبه در دیدار نخست وزیر تاجیکستان، آمادگی ایران را برای توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی به‌ویژه در رشته‌های فنی و مهندسی با تاجیکستان اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: توافقات و دستاوردهای این سفر می تواند شرایط را برای روابط فرهنگی، اقتصادی و علمی گسترده‌تر دو کشور فراهم کند.
وی اظهارداشت: ایران و تاجیکستان در تمام مسائل منطقه ای و جهانی مثل دو یار در کنار هم بوده و هستند.
رئیس جمهور با اشاره به نقش دولت ها به عنوان مجریان توافق‌های دوجانبه گفت: شرکت‌های ایرانی با توجه به همزبانی و اشتراکات فرهنگی مایل هستند فعالیت‌های خود را در تاجیکستان گسترده‌تر کنند البته باید بتوانند با تسهیلات بیشتری در بخش صنعت و معدن این کشور حضور پیدا کنند.
آقای روحانی افزود: در دولت تدبیر و امید، بخش خصوصی ایران فرصت بیشتری برای حضور در بخش اقتصاد خواهد داشت و دولت از همکاری شرکت‌ها با همسایگان به ویژه تاجیکستان حمایت می کند.
نخست وزیر تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز اطمینان از اجرای تمام توافقنامه ها میان دو کشور، اظهار داشت: ملت تاجیکستان هرگز خوبی های ایران را فراموش نمی کند.
قهار رسول زاده افزود: اجرای طرح‌های مهم به دست متخصصان ایرانی در تاجیکستان حاصل بیش از 100 سند و تفاهمنامه میان دو کشور است و این طرح‌ها نقش مهمی در توسعه تاجیکستان داشته و خواهد داشت.
وی تصریح کرد: رؤسای جمهور دو کشور، نقشه راه توسعه روابط دوجانبه را تعیین کرده اند و دولت ها هم باید با دقت آن را پیگیری و اجرا کنند.
تصویردارد

نظر شما