شناسهٔ خبر: 12461972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اسامی نمایندگان منتخب مردم در دور دوم انتخابات/ موفقیت لیست امید در آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: اسامی نمایندگان منتخب مردم در دور انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی اعلام شد که در بیشتر حوزه های انتخاباتی، لیست امید حائز کرسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، چهار کرسی باقی مانده شهر تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، بین اصلاح طلبان و اصولگرایان تقسیم شد.

 

زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، علیرضا منادی و شهاب‌الدین بی ‌مقدار با کسب بیشترین تعداد آرای مأخوذه در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به عنوان منتخبان این حوزه انتخابیه در مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

 

محمدحسین فرهنگی و علیرضا منادی مورد حمایت اصولگرایان و زهرا ساعی و شهاب‌الدین‌ بی‌ مقدار نیز مورد حمایت اصلاح‌ طلبان و لیست امید در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند.

 

محمدحسین فرهنگی و علیرضا منادی هر دو نماینده مردم تبریز در مجلس نهم هستند.

 

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در بهارستان صاحب ۶ کرسی است که پیش از این، مسعود پزشکیان مورد حمایت اصلاح‌طلبان بعنوان منتخب اول مردم و احمدعلیرضا بیگی مورد حمایت اصولگرایان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافته بودند.

 

شبستری ها یک زن را به مجلس فرستادند

معصومه آقاپور با کسب بیشترین تعداد آرای مأخوذه در شهرستان شبستر به عنوان نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

آقاپور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد حمایت اصلاح ‌طلبان بود.

 

بیت‌الله عبداللهی منتخب مردم اهر و هریس در مجلس دهم شد

بیت‌الله عبداللهی منتخب مردم اهر و هریس در مجلس دهم شد.

 

در این حوزه از مجموع ۶۳ هزار و ۵۹۶ رای ماخوذه، بیت‌الله عبدالهی با ۳۲ هزار و ۵۸۶ رای حائز اکثریت آرا شد.

 

مهدی حسینیان سراجه‌ لو نیز در این حوزه ۳۱ هزار و ۱۰ رای کسب کرد؛ بیت‌الله عبدالهی در انتخابات مجلس دهم مورد حمایت اصلاح‌ طلبان بود.

 

حسن ‌نژاد از مرند و جلفا بهارستانی شد

همچنین مردم مرند و جلفا با مشارکت ۵۵ درصدی در دور دوم انتخابات، محمد حسن‌ نژاد را با ۶۰ هزار و ۵۵ رای به بهارستان فرستادند.

 

محمد حسن نژاد با کسب آرا ۶۰هزار و ۵۵ رای نفر اول شد و برای دومین بار پیاپی به بهارستان راه یافت و منتخب مردم شد و کریم شافعی با کسب آرا ۵۹ هزار و ۳۶۵  رای نتوانست به مجلس راه یابد.

 

حسن نژاد در این دوره به صورت مستقل وارد عرصه رقابت شده بود.

 

نماینده سراب در مجلس تغییر کرد

یوسف داودی از حوزه انتخابیه سراب با کسب اکثریت آرا راهی مجلس دهم شد.

 

مردم سراب ۵۴ هزار و ۶۸۱ رأی را در دور دوم به صندوق ها انداختند که یوسف داودی با ۳۱ هزار و ۱۵۸ نماینده منتخب مردم سراب در مجلس دهم شد و مجید نصیرپور ۲۲ هزار و ۸۹۸ رای کسب کرد و از ورود به مجلس بازماند.

 

یوسف داودی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت مستقل شرکت کرده بود.

نظر شما