شناسهٔ خبر: 12451375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار تبريز: شركت بيش از 171 هزار نفر در حوزه انتخابيه تبريز، آذرشهر واسكو

تبريز- ايرنا- فرماندار شهرستان تبريز گفت: تا كنون بيش از 171 هزار نفر در حوزه انتخابيه تبريز، آذرشهر و اسكو شركت كرده اند.

صاحب‌خبر -

رحيم شهرتي فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آرامش بسيار خوبي تاكنون در پاي صندوق هاي راي و شعب اخذ راي وجود داشته و هيچ گزارشي مبني بر اين كه امنيت و نظم انتخابات بر هم خورده باشد نداشتيم.
وي با بيان اينكه تعرفه ها به اندازه كافي در اختيار شعب اخذ راي قرار گرفته است اظهار كرد: تاكنون هيچ كمبودي نداشته ايم.
رئيس ستاد انتخابيه تبريز، آذرشهر و اسكو از كساني كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند در خواست كرد: براي شركت در انتخابات و دادن رأي به همراه شخصي با سواد از افراد خانواده و يا فردي مورد اعتماد، به شعب اخذ رأي مراجعه كنند.
وي خاطرنشان كرد: مسئولان شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمايندگان فرماندار، ناظران شوراي نگهبان، عوامل انتظامي و نمايندگان نامزدها و بازرسان به هيچ وجه مجاز نيستند براي رأي دهندگان اقدام به نوشتن رأي كنند.
شهرتي فر اظهار كرد: 903 شعبه اخذ راي در حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر وجود دارد كه از اين تعداد 714 شعبه آن مخصوص شهرستان تبريز است.
وي ادامه داد: در شهرستان تبريز 19 صندوق اخذ راي سيار پيش بيني شده كه از اين تعداد هفت صندوق به روستاهاي كم جمعيت و دور افتاده و 12 صندوق نيز در داخل شهر به مراكزي همچون بيمارستان ها و پادگان ها و زندان اعزام مي شود.
فرماندار تبريز اضافه كرد: نحوه اخذ رأي و بررسي مدارك در شعب سيار هيچ تفاوتي با شعب اخذ رأي ثابت ندارد و از رأي دهندگان حتي در بيمارستان ها و پادگان ها نيز در قبال ارائه شناسنامه رأي گيري بعمل مي آيد.
وي يادآور شد: متولدين روز 10 ارديبهشت ماه سال 1377و قبل از آن مي توانند با حضور در شعب اخذ رأي، اولين حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأي بدهند.
از شش نماينده حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهردر مجلس دهم ، تكليف چهار نماينده به دور دوم كشيده شده است .
6120/518/

نظر شما