شناسهٔ خبر: 12444726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی

فرماندار نی ریز :شور و نشاط خاصی بر فضای انتخابات نی ریز فارس حاكم است

شیراز -ایرنا- فرماندار شهرستان نی ریز گفت : در ساعات نخستین برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس دهم در این شهرستان شور و نشاط خاصی همراه با حضور گسترده مردمی بر شعبه های اخذ رای حاكم است .

صاحب‌خبر -

امیر امیری جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان نی ریز كه با استهبان دیگر شهرستان همجوار یك حوزه انتخابیه را تشكیل می دهند درمجموع مردم در هفتم اسفند 94مرحله نخست انتخابات را با مشاركت 77و شش دهم درصد رقم زدند .
وی گفت : حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان در مجموع دارای 131هزار واجد شرایط رای دادن هستند كه 83هزار نفر آن در نی ریز و مابقی متعلق به استهبان می باشند.
امیری با اشاره به میزان مشاركت مردم در دور نخست پیش بینی كرد در مرحله دوم انتخابات هر چند از تعداد رقبا كاسته شده ولی میزان مشاركت قابل قبولی را شاهد باشیم .
نماینده عالی دولت در نی ریز همچنین گفت : شعبه های اخذ رای حوه انتخابیه نی ریز و استهبان در مجموع 159شعبه می باشد كه 99شعبه مربوط به نی ریز و مابقی در استهبان قرار دارد.
شهرستانهای نی ریز واستهبان در مجموع درقالب یك حوزه انتخابیه دارای یك كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .
استان فارس در مجموع دارای 18كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد كه درمرحله نخست انتخابات تكلیف 14كرسی آن مشخص شد و در مرحله دوم قرار است تا پایان امروز مردم با رای خود برای چهار كرسی دیگر باقی مانده تصمیم گیری كنند.
شهرستانهای نی ریز و استهبان بترتیب در فواصل 192كیلومتری و 160كیلومتری جنوب شرقی و شرق شیراز قرار دارند.
5054

نظر شما