شناسهٔ خبر: 12444450 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماسه حضور و همدلی/

دبیر ستاد انتخابات كرمانشاه:اگر مردم به موقع رای دهند، نتایج انتخابات را تا اذان صبح شنبه اعلام می‌كنیم

كرمانشاه - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان كرمانشاه گفت: اگر مردم در زمان تعیین شده در پای صندوق‌های رای حضور یابند، نتایج قطعی شمارش آرا در 2 حوزه انتخابیه كرمانشاه و سنقروكلیایی تا اذان صبح روز شنبه اعلام می‌شود.

صاحب‌خبر -

امیر شاه آبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: با رای دادن مردم در ساعات اولیه برگزاری انتخابات، نیاز به تمدید زمان اخذ رای وجود ندارد و شهروندان می توانند پس از انداختن رای به صندوق، به برنامه های روز تعطیل خود برسند؛ ضمن اینكه شمارش آرا سریع تر آغاز و نتایج هم زودتر اعلام می شود.
او در عین حال عنوان كرد: در آغاز رای‌ گیری امروز تاكنون، گزارش های دریافتی حاكی از حضور خوب مردم شهرستان های كرمانشاه و سنقروكلیایی در انتخابات بوده است.
براساس اظهارات شاه آبادی، تاكنون هیچ مشكلی از 657 شعبه اخذ رای 2 حوزه انتخابیه گزارش نشده است.
مرحله اول انتخابات مجلس دهم، هفتم اسفند در 6 حوزه انتخابیه استان كرمانشاه با حضور 60 درصدی مردم برگزار و سرنوشت چهار حوزه انتخابیه مشخص شد اما تعیین تكلیف 2 حوزه انتخابیه كرمانشاه (برای انتخاب نماینده سوم این شهرستان) و سنقر و كلیایی به مرحله دوم كشیده شده است.

* تعداد واجدین رای دادن
به گفته شاه آبادی، اعضای شعب اخذ رای از یك ساعت پیش از آغاز رای گیری در 561 شعبه كرمانشاه و 96 شعبه سنقروكلیایی مستقر و آماده اخذ رای از مردم بوده اند.
حدود 12 هزار نفر در این 2 حوزه انتخابیه اجرای مرحله دوم انتخابات مجلس را بر عهده دارند.
آنچنان كه دبیر ستاد انتخابات استان كرمانشاه اعلام كرد، در شهرستان كرمانشاه بیش از 805 هزار نفر و در سنقروكلیایی بیش از 71 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
متولدان دهم اردیبهشت 1377 و پیش از آن می توانند در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شركت كنند؛ البته به شرطی كه در دور اول یا اصلا رای نداده باشند و یا در یكی از 2 حوزه انتخابیه كرمانشاه و سنقر و كلیایی رای خود را به صندوق انداخته باشند.

* تعرفه‌ها تغییر كرده است
شاه آبادی همچنین گفت كه از نظر تعرفه های رای هم نگرانی وجود ندارد زیرا '15 درصد بیشتر از تعداد واجدین شرایط رای' تعرفه چاپ شده است.
او عنوان كرد كه شكل و طرح برگه‌های تعرفه در دور دوم، متفاوت از مرحله اول انتخابات است.
دبیر ستاد انتخابات استان كرمانشاه از همه رای دهندگان خواست كه برای تسریع در دادن رای، شناسنامه و كد ملی خود را به همراه داشته باشند و با اعضای شعب اخذ رای همكاری كنند.

* توصیه به نامزدها و هواداران آنان
شاه آبادی به چهار نامزد مرحله دوم انتخابات در استان و هواداران آنان هم توصیه كرد كه به قانون پایبند باشند و از تجمع های تبلیغاتی و راه انداختن كارناوال خودداری كنند.
او در باره تخلفات انتخاباتی نامزدها در ایام تبلیغات انتخاباتی هم گفت كه با همكاری دادستانی و فرمانداری ها تعدادی پرونده قضایی در این باره تشكیل شده و در دست رسیدگی است.
استان كرمانشاه با جمعیت 2 میلیون نفری، هشت كرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد كه تكلیف 6 كرسی در دور اول مشخص شد.
مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند ماه سال 1394 در سراسر كشور برگزار و 221 نفر از نمایندگان انتخاب شدند كه در این مرحله مشاركت 62 درصدی مردم به ثبت رسید.
مرحله دوم برای انتخاب 69 نماینده مجلس دهم در 56 حوزه انتخابیه و 21 استان برگزار می شود.
7444/8066

نظر شما