شناسهٔ خبر: 12444033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور؛

اعضای شعب حتماً یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند/ داشتن کارت یا شماره ملی الزامی است

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد اخذ رأی در تمام شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رأی دهند توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 103 این ستاد اعلام کرد رای دهندگان در مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رای داده‌اند می‌توانند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می‌توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

 

متن اطلاعیه شماره 103 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز می‌رساند بر اساس تبصره 4 ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دهندگان در مرحله دوم منحصرا در حوزه انتخابیه ای که در مرحله اول رای داده‌اند می‌توانند رای بدهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رای نداده باشند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رای خود را به نامزد مورد نظر بدهند.

 

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 104 اعلام کرد؛ کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی مرحله دوم از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می باشند .

متن اطلاعیه شماره 104 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

نظربه آغاز اخذ رأی مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند که طبق گزارش دریافتی از ستادهای انتخابات 21 استان و شهرستانهای مربوطه ، کلیه شعب ثبت نام و اخذ رأی مرحله دوم از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می باشند .

 

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 105 این ستاد اعلام کرد: به اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رای تاکید می‌گردد که حتما در شعبه اخذ رای در تمام طول مدت اخذ رای یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌ گردد مورد عمل قرار دهند.

در این اطلاعیه آمده است: ضمنا این اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی می‌باشد.

 

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 106 خود اعلام کرد: اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ‌عنوان نباید در محل شعبه اخذ رأی و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت‌نام و اخذ رأی مرحله دوم می‌رساند تمام اوراق و آثار تبلیغات متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعب و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی‌دهندگان درشعبه باقی بماند آنها را نیز امحاء نماید.

 

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 107 این ستاد اعلام کرد: اخذ رأی در تمام شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رأی دهند توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است.

 

در متن این اطلاعیه آمده است:

به اطلاع همه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رأی‌دهنده توسط شخص رأ‌ی‌دهنده امکان‌پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.

ضمناً از کلیه رأی دهندگان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری کارت یا شماره ملی خود را حتما همراه خود داشته باشند.

 

- اطلاعیه 108؛ درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر به صورت کامل و خوانا قید شود.

 

- اطلاعیه 109؛ دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند.


- اطلاعیه 110؛باید مهر انتخابات مرحله دوم در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات زده شود و عدد 10/2 با خودکار قرمز روی مربع ممهور شده درج شود.


- اطلاعیه 111؛اطلاعیه هایی که از سوی ستاد انتخابات کشور صادر و از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر و اعلام می شود، معتبر است .

 

- اطلاعیه 112؛ مهر انتخابات در صورت پر شدن انتخابات شناسنامه رأی دهندگان در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

 

- اطلاعیه 113؛ حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی مجاز است.

- اطلاعیه 114؛ متولدین روز 10 اردیبهشت ماه سال 1377و قبل از آن می توانند با حضور در شعب اخذ رأی، اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

-اطلاعیه 115؛ هموطنان محروم از نعمت سواد و یا دارای نقص عضو برای شرکت در انتخابات به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده به شعب اخذ رأی مراجعه کنند

 

نظر شما